Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez Çalışması | ELL 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Profesyonel şekilde yazılmış, 60-120 sayfalık sağlam bir akademik deneme üretirler |
2. Tezlerini sözlu olarak sunar ve savunurlar. |
3. Kapsamlı ve titiz araştırma, eleştirel ve kuramsal olgunluk gösteren orjinal analiz üretimi ve profesyonel sunumu. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ELL 591 ile birlikte alınır. Tez, 60-120 sayfalık seçilmiş bir metin ya da metinlerin güdümlü ve bağımsız araştırmaya dayalı sağlam bir eleştirel ve analitik incelemesidir. Tez konusu öğrencinin danışmanı ve bölüm başkanı tarafından onaylanır, ve öğrencinin ders boyunca düzenli aralıklarla danışmanıyla görüşmesi ve geri bildirim için tezinin taslaklarını danışmanına teslim etmesi gerekir.
Tezin dikkatli metin çözümlemesi, ikna edici bir tartışma ve özgün düşünce içermesi; mevcut araştırmalar ve teorik konularla ilgili olması beklenir. Bütün kaynaklar detaylı olarak alıntılanmalı ve tez belirlenen formatta sunulmalıdır.
Yüksek lisans programı (tarih, tür, yazarlık ve niyet, okuma stratejileri, anlam, ve edebiyat kavramının kendisinin kavram ve ideolojilerinin kritiğini yapmak ve yeniden çerçevesini oluşturmanın da dâhil olduğu) teorik ve analitik çalışmaya dayandığından, tezin bu yönelimi yansıtması ve kendi referans çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. Bu yüzden, genel tarihsel dönem incelemeleri, biyografik özetler, basit hikâye özetleri, tema, karakter, sembolizm ve basmakalıp ya da değerlendirici olmayan teori “uygulamaları” na dayalı tezler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
Tez tamamlandığında, öğrencinin tezini danışmanı, en az 1 üniversite dışı ve 1 üniversite içi üyeden oluşan bir jüriye teslim etmesi ve sözlü bir sınavda tezini savunması gerekir. Jüri tezi kabul edebilir, reddedebilir, ya da tez için düzeltmeler önerip nihai karara varmadan değişiklikleri yapması için öğrenciye ek süre verebilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Konu seçimi |
2 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
3 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
4 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
5 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, taslak yazılı çalışmanın sunulması tartışma |
6 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
7 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
8 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
9 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma revize edilmiş ve taslak yazılı çalışmanın sunulması |
10 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
11 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
12 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma |
13 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma okumalar, tartışma; revize edilmiş ve taslak yazılı çalışmanın sunulması |
14 | Dersi veren öğretim elemanı rehberliğinde okumalar, tartışma okumalar, tartışma; yazılı çalışmanın son sunumu |
|
Kaynaklar: |
Tez çalışması öğrencinin araştırma alanı ile alakalı temel, eleştirel ve kuramsal metinler ve bunların yönlendirilmiş okumaları üzerine kuruludur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Tez, 60-120 sayfalık, bağımsız araştırma üzerine kurlu eleştirel ve analitik bir çalışmadır. Konu öğrencinin danışmanı ve bölüm başkanı tarafından onaylanır. Öğrenciden, geri bildirim alabilmesi için, düzenli aralıklarla danışmanına taslak sunması beklenir.
Tezin tamamlanması üzerine, danışman ve en az birer iç ve dış elemandan oluşan bir jüriye karşı tez savunulur. Jüri tezi kabul edebilir, reddedebilir, veya düzeltmek için önerilerde bulunup öğrenciye düzeltme yapması için ek zaman tanıyabilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |