PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarım Stüdyosu IINAR 201214 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım tekniklerinin karakteristik özelliklerini geliştirmek ve sunabilmek
2. Tüm dünyadaki tasarım trendlerini ve stillerini tanımak
3. Tasarım becerilerini geliştirmek
4. Tasarım fikirlerini uygun medyayla sunabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINAR 185 ve INAR 102 (Önkoşul)
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel tasarım eğitiminin tasarım bilgisine dayanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Bu derste, konut veya küçük bir dükkan gibi nispeten çok kapsamlı ve karmaşık olmayan işlevlere sahip projeler verilmekte ve bunlar, mimari program, kullanıcı gereksinimleri ve fonksiyonel analizler gibi temel bilgiler doğrultusunda incelenmektedir. Bunun yanı sıra, doku, renk, malzeme, tekstil, mobilya vb. gibi iç mekan tasarım elemanları ile, teknik bilgiler ve iç mekan literatürü üzerinde araştırmalar yapılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dönem Projesinin Verilmesi ve Araştırma
2Konsept Hakkında Ders - Araştırma Üzerine Stüdyo Kritikleri
3Balon Diyagramı ve Mimari Program Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
4Yerleşim Planı Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
5Stüdyo Kritikleri
6Stüdyo Kritikleri
7ARA JÜRİ I
81/50 Çizim Teknikleri Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
9Stüdyo Kritikleri
10Stüdyo Kritikleri
11Islak Hacimler Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
12ARA JÜRİ II
13Perspective Çizimi Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
14Stüdyo Kritikleri
 
Kaynaklar:
INAR 201 Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış)
 
Diğer Kaynaklar:
* Architectural Graphics, F. D. K. Ching, John Wiley and Sons, 1996, * Bodyspace, Stephen Pheasant, Taylor and Francis, 2001, * Architecture: form, space, & order (4th ed.). Francis D.K. New Jersey: John Wiley & Sons. 2015
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, her hafta toplam 8 saatlik bir programa sahiptir. Bu sürenin 4 saati, kavramsal yaklaşımlar, işlevsel ilişkiler ve mimari programlama gibi konuların teorik tartışmalarına ve öğrencilerin önceki hafta çalışmalarına yönelik eleştirel değerlendirme oturumlarına ayrılmıştır. Kalan 4 saat ise, öğrencilerin kendi projeleri üzerinde çalışmalarına yöneliktir; bu oturumlarda teşrih (plan çözümlemesi), ergonomi, dolaşım analizi, ıslak hacim çözümlemeleri gibi konular üzerinden uygun çizim teknikleriyle desteklenen uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım-sunuş, tartışma-buluş, örnek olay analizi ve proje temelli öğrenme biçimindedir. Uygulamada ise gösterim, mikro öğretim (öğret–yeniden öğret) ve bilişsel çıraklık gibi öğretim tekniklerinden yararlanılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%20
Ara Sınav2%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor