Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu I | INAR 201 | 2 | 1 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım tekniklerinin karakteristik özelliklerini geliştirmek ve sunabilmek |
2. Tüm dünyadaki tasarım trendlerini ve stillerini tanımak |
3. Tasarım becerilerini geliştirmek |
4. Tasarım fikirlerini uygun medyayla sunabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 185 ve INAR 102 (Önkoşul) |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel tasarım eğitiminin tasarım bilgisine dayanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Bu derste, konut veya küçük bir dükkan gibi nispeten çok kapsamlı ve karmaşık olmayan işlevlere sahip projeler verilmekte ve bunlar, mimari program, kullanıcı gereksinimleri ve fonksiyonel analizler gibi temel bilgiler doğrultusunda incelenmektedir. Bunun yanı sıra, doku, renk, malzeme, tekstil, mobilya vb. gibi iç mekan tasarım elemanları ile, teknik bilgiler ve iç mekan literatürü üzerinde araştırmalar yapılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dönem Projesinin Verilmesi ve Araştırma |
2 | Konsept Hakkında Ders - Araştırma Üzerine Stüdyo Kritikleri |
3 | Balon Diyagramı ve Mimari Program Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri |
4 | Yerleşim Planı Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri |
5 | Stüdyo Kritikleri |
6 | Stüdyo Kritikleri |
7 | ARA JÜRİ I |
8 | 1/50 Çizim Teknikleri Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri |
9 | Stüdyo Kritikleri |
10 | Stüdyo Kritikleri |
11 | Islak Hacimler Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri |
12 | ARA JÜRİ II |
13 | Perspective Çizimi Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri |
14 | Stüdyo Kritikleri |
|
Kaynaklar: |
INAR 201 Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Architectural Graphics, F. D. K. Ching, John Wiley and Sons, 1996,
* Bodyspace, Stephen Pheasant, Taylor and Francis, 2001,
* Architecture: form, space, & order (4th ed.). Francis D.K. New Jersey: John Wiley & Sons. 2015
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, her hafta toplam 8 saatlik bir programa sahiptir. Bu sürenin 4 saati, kavramsal yaklaşımlar, işlevsel ilişkiler ve mimari programlama gibi konuların teorik tartışmalarına ve öğrencilerin önceki hafta çalışmalarına yönelik eleştirel değerlendirme oturumlarına ayrılmıştır. Kalan 4 saat ise, öğrencilerin kendi projeleri üzerinde çalışmalarına yöneliktir; bu oturumlarda teşrih (plan çözümlemesi), ergonomi, dolaşım analizi, ıslak hacim çözümlemeleri gibi konular üzerinden uygun çizim teknikleriyle desteklenen uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım-sunuş, tartışma-buluş, örnek olay analizi ve proje temelli öğrenme biçimindedir. Uygulamada ise gösterim, mikro öğretim (öğret–yeniden öğret) ve bilişsel çıraklık gibi öğretim tekniklerinden yararlanılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |