PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeminerME 690630 + 007,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler Alanlarııyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarar ve analiz eder.
2. Öğrenciler Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlar.
3. Öğrenciler Hazırladıkları seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunar.
4. Öğrenciler Sunum sırasında gelen soruları yanıtlar ve eleştirileri değerlendirir
5. Öğrenciler Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütür.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Tez öğrencileri, danışmanlarının gözetiminde bir seminer projesi hazırlar ve dönemin sonunda bu semineri, danışmanlarının da dahil olduğu üç öğretim üyesinden oluşan bir jüriye sunarlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

NA
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi
2Literatür taraması ve kaynakların analizi
3Literatür taraması ve kaynakların analizi
4Literatür taraması ve kaynakların analizi
5Seminer raporunun taslağının hazırlanması
6Seminer raporunun taslağının hazırlanması
7Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi
8Gerekli düzeltmelerin yapılması
9Gerekli düzeltmelerin yapılması
10Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme
11Sunum hazırlıklarının tamamlanması
12Sunum hazırlıklarının tamamlanması
13Seminer sunumunun yapılması
14Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrenci, seminer dersi kapsamında danışmanının önderliğinde bir seminer ödevi hazırlar ve bu ödevi danışmanı ile beraber toplam 3 hocadan oluşan bir jüriye sunar. • Bireysel çalışma • Danışman rehberliğinde yönlendirme • Sunum ve tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora)1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.2
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.3
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.0
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.1
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0