Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | ME 690 | 6 | 3 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler Alanlarııyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarar ve analiz eder. |
2. Öğrenciler Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlar. |
3. Öğrenciler Hazırladıkları seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunar. |
4. Öğrenciler Sunum sırasında gelen soruları yanıtlar ve eleştirileri değerlendirir |
5. Öğrenciler Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütür. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Tez öğrencileri, danışmanlarının gözetiminde bir seminer projesi hazırlar ve dönemin sonunda bu semineri, danışmanlarının da dahil olduğu üç öğretim üyesinden oluşan bir jüriye sunarlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
3 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
4 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
5 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
6 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
7 | Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi |
8 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
9 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme |
11 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Seminer sunumunun yapılması |
14 | Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrenci, seminer dersi kapsamında danışmanının önderliğinde bir seminer ödevi hazırlar ve bu ödevi danışmanı ile beraber toplam 3 hocadan oluşan bir jüriye sunar.
• Bireysel çalışma
• Danışman rehberliğinde yönlendirme
• Sunum ve tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 1 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |