PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarım Stüdyosu IARCH 201214 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mimari tasarımın temel ilkelerini konut alanlarına uygulandıkları şekliyle anlamak.
2. “Konut”, ‘ev’, ‘özel alan’ ve ‘mahalle’ gibi anahtar kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir.
3. Konut sakinlerinin mekansal, duygusal ve kültürel ihtiyaçlarına yanıt veren küçük ölçekli bir konut projesi tasarlama becerisini gösterme.
4. Eskizler, modeller ve sunumlar aracılığıyla tasarım fikirlerini analiz etmek, eleştirmek ve etkili bir şekilde iletmek için teknik bilgi ve mimari kelime dağarcığını uygulamak.
5. “Ev “in ne olduğuna dair farklı yorumları ve mimari kararların konut deneyimini nasıl şekillendirdiğini eleştirel olarak değerlendirebileceklerdir.
6. Mahremiyet, kendine yeterlilik ve toplumsal katkının mimari tasarım kararlarını nasıl etkilediği üzerine düşünmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerARCH 102
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu, toplam 6 stüdyodan oluşan Mimari Tasarım Stüdyosu serisinin ilk stüdyosudur. Mimari Tasarım Stüdyosu serisi, mimarlık müfredatının çekirdeğini oluşturmaktadır. Mimari Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarını sağlar. Serideki her stüdyo, tasarımın farklı yönlerini kapsar ve tasarım probleminin temasına, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yapar. Bu ders öğrencilere “konut ”un anlamını ve fiziksel bağlamda komşuluk, mahremiyet ve özel alan gibi ilgili kavramları tanıtmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1a. Dersin yürütülmesine ve tasarım problemlerine giriş, proje konusu üzerine tartışmalar, Ödev 1'in verilmesi. b. Tasarım fikri üzerine sunumlar (iç mimarlık programından davetli öğretim görevlisi tarafından)
2a. Ödevin Tartışılması 1. b. Sürdürülebilir mimarlık üzerine sunum (mimarlık programından davetli öğretim görevlisi tarafından)
3a. Saha Analizi Eleştirileri ve Tartışmalar b. Verilen Atama 2
4a. Saha Analizi Eleştirileri ve Tartışmalar b. Ödev 2 üzerine tartışmalar
5a. Verilen Ödev 3 b. Ödev 3 Jürisi
6Tasarım Fikri Eleştirileri ve Tartışmalar
7Tasarım Fikri Eleştirileri ve Tartışmalar
8Ara Jüri 1
9Eleştiriler ve Tartışmalar
10Eleştiriler ve Tartışmalar
11Eleştiriler ve Tartışmalar
12Eleştiriler ve Tartışmalar
13Ara Jüri 2
14Eleştiriler ve Tartışmalar
 
Kaynaklar:
-
 
Diğer Kaynaklar:
-Alexander, C, A Pattern Language, New York, 1977 - Erzen, J Üç Habitus, YKY-İstanbul 2015 - Hertzberger, H Lessons for Students in Architecture Rotterdam 2005 - Zumthor, P. Atmospheres Berlin 2006 ____Case Study Houses Arts & Architecture Magazine ____Ev, Dosya 41 TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi 2018 ____Houses and Residential Buildings VitrA Contemporary Architecture Series 5 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders bir dönem boyunca 14 hafta, haftada 8 saat olarak yürütülür. Her hafta saat ders anlatımı, eleştiri veya öğrenci işlerinin değerlendirilmesi üzerinden kuramsal tartışmalara ayrılır. Geri kalan 4 saat öğrencinin tasarım çalışmalarını içerir. Her dönem projesi iki aşamadan oluşur. Başlangıç aşamasında örnek çalışması, bağlam analizi, tasarım fikri geliştirme ve mimari programın yorumlanması bulunurken tasarım aşamasında dersin yürütücüsü tarafından tanımlanan stüdyo çalışmaları gerçekleştirilir. Dönem proje konuları ve ders izlencesi her dönemin başında dersin yürütücüsü tarafından önerilir ve Bölüm Kurulunca onaylanır. Her hafta 8 saat gözetimli stüdyo çalışması yürütülür. Bu çalışmalar Mimarlık Fakültesi tarafından belirlenen mimari tasarım stüdyosu kullanımına uygun dersliklerde devam eder.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Projesi1%50
Ödev3%10
Sunum2%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor