Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kurumsal Markalama Stratejileri | MAN 540 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Markalaşmanın amacını açıklayacak ve temel kavramları tanımlayabilecektir. |
2. Pazardaki gerçek koşullarda marka kavramlarını, uygulamaların içerik ve gerekçelerini inceleyecektir. |
3. Marka yönetimindeki süreçleri ve metodolojileri tanımlayacak, marka kimliği ve marka değeri inşa etmeyi öğrenecektir. |
4. Pazarlama zekası / analitiği ile sosyal ve dijital medya kanallarından elde edilen içgörülerle tüketici ürünleri / hizmetleri için etkili marka stratejileri formüle edebilecektir. |
5. Birincil ve ikincil veri kaynakları kullanarak marka denetimleri gerçekleştirecek ve bu denetimin sonuçlarına göre gerekli stratejik tavsiyeleri önerebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere markalaşma hakkında temel bir bakış açısı sunacaktır. Bir markanın kapsamını, tüm markaların neden önemli olduklarını, güçlü markaların özelliklerini ve markalaşmanın diğer temel kavramlarını kapsar. Dersin ilk amacı, öğrencileri güçlü bir marka geliştirmenin ve yönetmenin kavramsal temelleri ile tanıştırmaktır. Ders ayrıca marka performansını ölçme ve yorumlama yöntemlerine de vurgu yapmaktadır. Özellikle tüketici açısından marka değerini değerlendirmeye yönelik tipik yaklaşımları kapsar. Marka imajını ve gücünü ölçmek için hem niteliksel, hem de niceliksel araçlar sunar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Marka nedir? Markalar, tüketiciler ve işletmeler için nasıl değer yaratırlar? |
2 | Markalamanın stratejik etkileri |
3 | Marka çeşitliliği |
4 | Marka Kimliği, Marka Kişiliği ve Marka Konumlandırma |
5 | Marka Unsurları |
6 | Marka Hikayesi Anlatımı: Hikayeler nasıl oluşturulur ve anlatılır? |
7 | Ara Sınav |
8 | Marka Özü / Marka Sevgisi / Marka Nefreti |
9 | Marka Mimarisi |
10 | Marka Portföyleri |
11 | Stratejik Marka Yönetiminde Etik Konular |
12 | Global Markaları Yönetmek |
13 | Makale Analizleri |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
• Ders Kitabı: Strategic Brand Management (4th edition), Kevin Lane Keller, Prentice Hall.
• Makale İncelemeleri ve Sunumları
• Konu Slaytları
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Lectures, Research Articles, Discussions
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |