Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Yazma Becerileri | ENG 221 | 2 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, giriş, destekleyici paragraflar ve sonuç bölümlerinden oluşan, iyi yapılandırılmış beş paragraflık bir akademik yazı yazabilirler. |
2. Öğrenciler, etkili bir taslak oluşturarak akademik bir yazı veya makaleyi planlayıp düzenleyebilirler. |
3. Öğrenciler, akademik bir konuyu daraltarak veya genişleterek ve olguyla görüşü ayırt ederek güçlü bir tez cümlesi geliştirebilirler. |
4. Öğrenciler, savlarını desteklemek için çeşitli kaynaklardan bilgi toplayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilirler. |
5. Öğrenciler, alıntılar, yeniden anlatımlar ve istatistiksel verileri yazılarına uygun kaynak gösterme kurallarına göre entegre edebilirler. |
6. Öğrenciler, akademik yazılarında açıklık ve bütünlük sağlamak için bağlaçlar ve geçiş ifadeleri gibi bağlayıcı unsurları kullanabilirler. |
7. Öğrenciler, akademik yazılarında tanınan bir atıf biçimini kullanarak kaynakça hazırlayabilir ve kaynakları doğru şekilde gösterebilirler. |
8. Öğrenciler, araştırma bulguları ve görüşler dahil olmak üzere bilgileri orijinal ton ve mesajı koruyarak özetleyebilirler. |
9. Öğrenciler, uygun akademik üslup ve biçem kullanarak yazı yazabilirler. |
10. Öğrenciler, akademik yazılarını düzenleyerek örgütsel, dil bilgisel, sözcüksel, noktalama ve yazım hatalarını düzeltebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 221 (İleri Yazma Becerileri), ilk kez araştırma raporu hazırlayacak öğrencilere yönelik tasarlanmış seçmeli bir derstir. Derste alıntı yapma, yeniden yazma, özetleme, yorumlama, kaynak gösterme, tez geliştirme, kaynak tarama ve yazıya aktarma gibi beceriler kazandırılır. Ayrıca, araştırmaya dayalı yazma süreciyle bilgi toplama, analiz etme ve sunma hedeflenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı ve Beyin fırtınası çalışması |
2 | Bir makalenin standart kısımlarını gözden geçirme, Taslak oluşturma, Giriş paragrafı |
3 | Bir makalenin standart kısımlarını gözden geçirme, Taslak oluşturma, Giriş paragrafı |
4 | Gelişme paragrafları yazma |
5 | Sonuç paragrafı yazma, Bütün bir makale yazma, Revising and editing |
6 | Etkili çevrimiçi araştırma teknikleri, Web sitelerinin güvenilirliğini değerlendirme, İkna edici ve açıklayıcı yazıları ayırt etme |
7 | Araştırma yazı terimlerini öğrenme, Taslak çeşitleri Akademik makale için taslak oluşturma |
8 | Akademik makale için giriş ve etkili tez cümlesi yazma |
9 | Gelişme paragrafları kısımları, Destekleme metodları |
10 | Alıntı yapma ve yeniden anlatma teknikleri |
11 | Özetleme çalışmaları, Araştırma yazılarında ton ve dil kullanımı |
12 | İntihali önleme, APA türünde uygun formatlama |
13 | Akademik yazıda gelişme paragrafları yazma |
14 | Sonuç paragrafı yazma, Düzenleme: Makalenin organizasyonu, Bütünlüğü ve tutarlılığı, fikirlerin gelişimi, alıntıların kontrol edilmesi |
|
Kaynaklar: |
Modern Diller Birimi Materyal Kitapçığı |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, ödeve dayalı öğretim, sınıf/grup çalışmaları, iletişim odaklı/konu bazlı tartışmalar , beyin fırtınası, geri bildirim |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |