Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalite Yönetimi | IE 510 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kalite yönetimi ve ilgili sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar |
2. Kalite iyileştirmesi için araçları kullanma becerisi kazanırlar |
3. Kalite analizinde istatiksel yazılım paketlerini kullanma becerisi kazanırlar |
4. Bir vaka analizi üzerine rapor yazma yetkinliği kazanırlar |
5. Bir kalite yönetim sistemi hakkında araştırma yapma ve bunu sunma yetkinliği kazanırlar |
6. Takım çalışmasında yer alırlar |
7. Etik konusunda farkındalık kazanırlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kalitenin tarihçe ve felsefesi. Toplam kalite yönetimi. Kalite mühendisliği teknikleri. Stratejik yönetim. Müşteri memnuniyeti, tutma ve sadakati. Çalışan yetkilendirilmesi, liderlik ve değişim. Takım çalışması ve etkin iletişim. Standartlaşma, sertifikasyon ve kalite ödülleri. ISO9001 Kalite Yönetim Sistemi. Kalite iyileştirmesi için grafiksel araçlar. Tam zamanında üretim, altı sigma ve yalın ile sürekli iyileştirme yöntemleri. Hizmet sektöründe kalite yönetimi. Toplam kalite yönetiminin uygulanması. Diğer kalite yönetim sistemleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kalitenin tarihçe ve felsefesi. |
2 | Toplam kalite yönetimi |
3 | Kalite mühendisliği teknikleri |
4 | Stratejik yönetim |
5 | Müşteri memnuniyeti, tutma ve sadakati |
6 | Çalışan yetkilendirilmesi, liderlik ve değişim |
7 | Takım çalışması ve etkin iletişim |
8 | Standartlaşma, sertifikasyon ve kalite ödülleri |
9 | ISO9001 Kalite Yönetim Sistemi. |
10 | Kalite iyileştirmesi için grafiksel araçlar |
11 | Tam zamanında üretim, altı sigma ve yalın ile sürekli iyileştirme yöntemleri |
12 | Hizmet sektöründe kalite yönetimi. |
13 | Toplam kalite yönetiminin uygulanması. |
14 | Diğer kalite yönetim sistemleri. |
|
Kaynaklar: |
David L. Goetsch, Stanley Davis, Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 8/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 9780133791853.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Montgomery Douglas C.,Statistical Quality Control: A Modern Introduction,John Wiley & Sons,2013. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat yüz yüze ders anlatılacaktir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | 2 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Vaka İncelemesi | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 |
2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 3 |
4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 1 |
5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 2 |
8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |