Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yabancı Dil III | ENG 209 | 2 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, tanıdık konularla ilgili kısa ve basit yazılı metinleri genel hatlarıyla anlayabilir. |
2. Öğrenciler, metinlerdeki belirli bilgileri bulmak için tarama ve gözden geçirme gibi okuma stratejilerini kullanabilir. |
3. Öğrenciler, kısa ve açık konuşmaları, duyuruları ve yönergeleri anlayabilir. |
4. Öğrenciler, temel fikirleri ayırt edebilir ve basit metinlerdeki sözcüklerin anlamını bağlamdan çıkarabilir. |
5. Öğrenciler, kısa diyalogları ve günlük konuşmaları takip edebilir ve bu konuşmalardaki temel bilgileri tanıyabilir. |
6. Öğrenciler, kısa açıklamalar, mesajlar veya e-postalar gibi basit yazılı metinler üretebilir. |
7. Öğrenciler, kişisel bilgiler içeren kısa tanıtım yazıları, açıklamalar veya tarifler yazabilir. |
8. Öğrenciler, dilbilgisel doğruluk açısından kısa metinleri gözden geçirip düzenleyebilir. |
9. Öğrenciler, temel bağlaçlar kullanarak fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilir. |
10. Öğrenciler, karşılaştırmalar yapabilir, basit fikirleri destekleyebilir ve kendi kültürlerini tanıtan yazılar yazabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 209 – Yabancı Dil III dersi, orta öncesi seviyede dönemlik Hukuk Fakültesi 2.sınıf öğrencilerine uzaktan eğitimle güz döneminde verilen zorunlu bir derstir. Bu derste temel olarak üç dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme) geliştirilmesinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil yapıları ile öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 2 Unit 1 Part A. My name’s Matt Part B. Vocabulary: Personal information Part C. Question forms –be Grammar: to be – statements and yes/no questions / subject pronouns |
2 | Network 2 Unit 1 Part D Reading and Writing Part E Your Story: Meet the group Part F Real-world Listening: Time Squares |
3 | Network 2 Unit 1 Part A. What does she do? Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Present simple |
4 | Network 2 Unit 2 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: The macheros of Chile |
5 | Network 2 Unit 3 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Past simple |
6 | Network 2 Unit 3 Part D Reading and Writing: Life on the Rig Part E Your Story: Cindy calls the dentist Part F Real-world Listening: Time Squares Part F Real-world Listening: A Day in Ha Long Bay |
7 | Network 2 Unit 4 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Life Events Part C. Past simple - questions and short answers Page 22 |
8 | Network 2 Unit 4 Part D Reading and Writing: Part E Your Story: Part F Real-world Listening |
9 | Network 2 Unit 5 Part A. Is something wrong? Part B. Vocabulary: Everyday Activities Part C. Present continuous and present simple |
10 | Network 2 Unit 5 Part D Reading and Writing: “Commute Another Way” Day Part E Your Story: Russel Meets Anna Part F Real-world Listening: Commuting in Tokyo |
11 | Network 2 Unit 6 Part A. What happened? Part B. Vocabulary: Directions and Locations Part C. Past continuous |
12 | Network 2 Unit 6 Part D Reading and Writing: The Gardener Part E Your Story: Matt finds a roommate Part F Real-world Listening: I was there! |
13 | Network 2 Unit 7 Part A. Guess what! Part B. Vocabulary: The World Part C. Going to |
14 | Network 2 Unit 7 Part D Reading and Writing: The Global Yacht Race Part E Your Story: Peter brings news Part F Real-world Listening: Around the world -Canadian Rockies |
|
Kaynaklar: |
Tom Hutchinson and Kristin Sherman - Network 2 - Oxford University Press [2016]
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, Moodle LMS üzerinden asenkron olarak yürütülmektedir. Her hafta, öğrencilere konu anlatımı sunumları, ders videoları ve öğrenmeyi destekleyen etkileşimli alıştırmalar sunulur. Haftalık quizler, öğrencilerin dil becerilerini pekiştirmeleri için bir fırsat sağlarken; notlandırılan quizler ve otomatik geribildirim sistemi, öğrencilerin gelişimlerini takip etmelerine ve eksiklerini belirlemelerine yardımcı olur. Hedef dile maruziyeti artırmak amacıyla ek materyaller de öğrencilere sunulmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %5 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 6,00 | 6,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 2 | 6,00 | 12,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 4 | 3,00 | 12,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 4 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 1 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 3 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 2 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 0 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 0 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 0 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 4 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 4 |