Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Yönetimine Giriş | ECM 260 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje çizelgeleme ve yönetim problemleri hakkında bilgi ve anlayış |
2. Proje çizelgeleme ve yönetim problemlerine çözüm geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulamak |
3. Çeşitli endüstrilerdeki geniş bir proje yelpazesinin güvenli, zamanında ve uygun maliyetli bir şekilde tasarlanmasını anlamak |
4. Bilgisayar yazılım paketlerinin (Excel) kullanımında pratik yapmak |
5. Farklı bölümlerden öğrencilerle takım çalışması |
6. Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi |
7. Etik konuların farkındadır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Kullanılmıyor |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje ve Proje Yönetimi Tanımları |
2 | Organizasyon Stratejisi ve Proje Seçimi |
3 | Organizasyon Yapısı ve Kültürü |
4 | Disiplinlerarası Proje Ekiplerini Yönetme |
5 | Projeyi Tanımlama |
6 | Proje Sürelerini ve Maliyetlerini Tahmin Etme. CPM ve PERT Tekniklerine Giriş |
7 | Proje Ağları ve Kritik Yol Yöntemi (CPM) |
8 | Proje Ağları ve Kritik Yol Yöntemi (CPM) (devam) |
9 | Temel Olasılık Kavramlarının İncelenmesi |
10 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) |
11 | Temel Olasılık Kavramlarının İncelenmesi |
12 | Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) (devam) |
13 | Proje Süresinin Azaltılması |
14 | GANTT Şemasının Hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
E.W. Larson, C.F. Gray; Project Management: The Managerial Process, 7th edition, McGraw-Hill Education, 2017, 978-1259666094 |
|
Diğer Kaynaklar: |
J.R. Meredith, S.J. Mantel Jr.; Project Management: A managerial Approach, John Wiley & Sons, Inc., 2009, 978-0470226216 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat yüz yüze eğitim. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %15 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Proje | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili temel teknikleri ve programları tanır ve kullanabilir.
| 0 |
2 | Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahip olur ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
| 0 |
3 | Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirme yetisine sahip olur.
| 3 |
4 | Geleneksel ve dijital pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir ve uygulayabilir.
| 0 |
5 | Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına ek olarak dijital boyuta uygun olarak geliştirebilir ve uygulayabilir.
| 3 |
6 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir.
| 0 |
7 | İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilir, strateji geliştirebilir, etkileşim oluşturabilir.
| 0 |
8 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili (özelde İngilizce) yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilir, sunulan E-ticaret ve pazarlama bilgisini kolayca takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
| 2 |
9 | İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilir.
| 1 |
10 | Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygulayabilir. | 1 |