Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Mühendisliği Yönetimi | IE 446 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje çizelgeleme ve yönetim sorunları hakkında bilgi ve anlayış |
2. Proje çizelgeleme ve yönetim problemlerine çözümler geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulamak |
3. Çeşitli endüstrilerde geniş bir proje yelpazesinin güvenli, zamanında ve uygun maliyetli tesliminin tasarlanmasını anlamak |
4. Bilgisayar yazılım paketlerinde kullanım pratiği (MS Project) |
5. Farklı mühendislik bölümlerinden öğrencilerle takım çalışması |
6. Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek |
7. Etik sorunlarda farkındalık |
8. Proje yönetimi, risk yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgilendirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Derste, organizasyonun stratejisi, yapısı ve kültürü ele alınır ve proje seçimi tartışılır. Proje maliyetinin ve süresinin tahmin edilmesi kapsanmaktadır. Proje ağı, CPM ve PERT yöntemleri kullanılarak analiz edilir. Proje süresinin kısaltılması, risklerin yönetilmesi, proje izleme ve kontrolü, proje ekiplerinin yönetilmesi ve proje kapanışı konuları ele alınmaktadır. MS Project kullanılarak bir proje yapılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje ve Proje Yönetimi Tanımları |
2 | Organizasyon Stratejisi ve Proje Seçimi |
3 | Organizasyon Yapısı ve Kültürü |
4 | Disiplinlerarası Proje Ekiplerini Yönetme |
5 | Projenin Tanımlanması |
6 | Proje Sürelerini ve Maliyetlerini Tahmin Etme |
7 | Proje Ağları ve Kritik Yol Yöntemi (CPM) |
8 | Temel Olasılık Kavramlarının Gözden Geçirilmesi Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT) |
9 | Proje Yönetim Yazılımı |
10 | Proje Süresinin Azaltılması |
11 | Risk Yönetimi |
12 | Proje İzleme, Kontrol ve Kapanış |
13 | Proje sunumları |
14 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
A.Shtub, J.F.Bard,S. Globerson, "Project Management", Prentice Hall, 2005, ISBN: 0-13-041331-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
J.R. Meredith, S.J. Mantel Jr., "Project Management, A Managerial Approach", John Wiley & Sons, Inc., 2009, ISBN: 978-0-470-22621-6 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat teorik ders yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %15 |
Proje | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 1 |
2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 1 |
3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 1 |
4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 2 |
5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 1 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 4 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 4 |
14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 4 |
15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 4 |
16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 4 |
17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |