Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarımda Karar Destek Sistemleri | ARCH 444 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. karar verme yöntemleri hakkında genel bilgi edinir |
2. geleneksel ve çağdaş karar verme yöntemlerini tanır |
3. tasarımda akılcı yaklaşımlar hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur |
4. karar destek sistemlerinin ilkelerini tanımlayabilir |
5. tasarım problemlerini analiz edebilecek araçlara sahip olur |
6. alternatif tasarım şemalarını değerlendirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilerde tasarım süreçlerinde akılcı düşünme alışkanlığının yerleşmesi hedeflenmektedir. Mimarlar için araştırmalarında ve mesleki yaşamlarında hayati bir konu olan alternatif tasarım çözümlerinin değerlendirmesi becerisinin kazandırılması sağlanacaktır. Böylece, çağdaş karar verme yöntemlerini tasarım ve mimarlık alanlarında kullanma imkanlarına sahip olacaklardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Tasarımda karar üzerine genel tartışma |
3 | Karar problemleri |
4 | Karar süreci |
5 | Tasarım problemleri için yöntem seçimi |
6 | Alternatifler, hedefler, ölçütler |
7 | Ölçümler ve değerlendirme |
8 | Duyarlılık analizi ve karar |
9 | Hedefler, ölçütler, ağırlıklar ödevinin teslimi / sunumu - Ara sınav |
10 | Ölçümler üzerine ktitikler |
11 | Ölçümler hakkındaki ödevin teslimi / sunumu |
12 | Alternatiflerin karşılaştırması üzerine kritikler |
13 | Alternatiflerin karşılaştırması ödevinin teslimi / sunumu |
14 | Dönem ödevi üzerinde kritikler |
|
Kaynaklar: |
Elker, C., "Notes for the course “Architectural Design Decision Support System”, 2023 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Keen, P.G.W., "Decision Support Systems: A Research Perspective", Elsevier, Amsterdam, 2018
Keeney, R.L., Howard, R., "Decisions with Multiple Objectives –Preferences and Value Tradeoffs",Cambridge University Press, 1993
Janssen, R., "Multi-0bjective Decision Support for Environmental Management", |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Kuramsal konulardaki sunumlar öğrencilerce hazırlanacak ödevler ile desteklenecektir. Final ödevi öğrencilerce dönem içinde yapılmış araştırmaları kapsayacak ve makale yazım tekniklerine uygun olacaktır. Dersten kazanılacak deneyimin mesleki yaşamlarında karşılaşacakları karar verme problemlerine cevap vermesi beklenilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ev ödevi | 4 | %10 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |