Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İçerik Üretimi ve Yönetimi | ECM 253 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dijital içerik üretiminin temel prensiplerini kavrar. |
2. Hedef kitle analizi yaparak içerik stratejileri geliştirebilir. |
3. Sosyal medya, blog, e-posta ve video içerikleri gibi çeşitli formatlarda içerik üretebilir. |
4. İçeriklerin performansını ölçmek için gerekli metrikleri tanır ve uygular. |
5. Marka kimliğine uygun içerik oluşturmayı öğrenir. |
6. Dijital içerik yönetim sistemlerini (CMS) kullanabilir. |
7. Etkili içerik yönetimi için planlama ve zamanlama araçlarını kullanabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, e-ticaret ve dijital pazarlama alanında içerik üretimi ve yönetimi süreçlerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, dijital platformlara uygun içerik oluşturma, hedef kitle analizi, içerik stratejisi geliştirme, farklı içerik formatları oluşturma ve içeriklerin performansını ölçme becerileri kazanır. Ders kapsamında blog yazıları, sosyal medya içerikleri, video senaryoları ve e-posta içerikleri gibi farklı türlerde içeriklerin oluşturulması ve yönetimi ele alınır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İçerik üretimi ve yönetimine giriş: Temel kavramlar ve süreçler |
2 | Hedef kitle analizi: Personas oluşturma ve hedef odaklı içerik |
3 | İçerik stratejisi geliştirme: Planlama ve içerik takvimi oluşturma |
4 | Blog içerikleri: Hikaye anlatımı, SEO uyumlu başlık ve alt başlık yazımı |
5 | Sosyal medya içerikleri: Platformlara uygun içerik oluşturma teknikleri |
6 | Video içerik üretimi: Senaryo yazımı ve görsel anlatım |
7 | E-posta içerik yönetimi: Kişiselleştirilmiş ve etkili mesajlar yazma |
8 | Ara Sınav |
9 | Görsel içerikler: Infografikler, grafik tasarım ve dikkat çekici görseller |
10 | Marka kimliğine uygun içerik üretimi: Dil ve ton seçimi |
11 | Dijital içerik yönetim sistemleri (CMS): WordPress ve benzer araçların kullanımı |
12 | İçerik performans analizi: Metrikler, analiz araçları ve optimizasyon |
13 | Güncel içerik trendleri: Yapay zeka, kısa video içerikler ve mikroblogging |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme: Başarılı içerik stratejilerinden örnekler |
|
Kaynaklar: |
Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) – Ann Handley, C.C. Chapman (Wiley, 2012).
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content – Ann Handley (Wiley, 2014).
Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die – Chip Heath, Dan Heath (Random House, 2007). |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |