PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çeviri Edebiyat ÇalışmalarıTINS 2853 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Analiz etme becerisi kazanmak
2. Karşılaştırmalı okuma yöntemlerini uygulayarak farklı dillerdeki metinleri yorumlayabilmek
3. Kültürlerarası farkındalık ve eleştirel düşünme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, çeviri edebiyat incelemesine kuramsal yaklaşımları inceleyen ve öğrenci projeleriyle uygulamalı çalışmalara da odaklanmayı amaçlar. Küreselleşen dünyada, kültürlerarası bilgi aktarımı artık bir zorunluluk hâline gelmiştir. Karşılaştırmalı edebiyat ve çeviri çalışmaları alanlarındaki geçişler sayesinde, edebi çeviri artık yeniden yazımlar olarak çeviribilim alanında bir araştırma konusu olarak ele alınmaktadır. Bu nedenle, çeviri edebiyatın karşılaştırmalı çalışmaları metin analizi için gerekli becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders aynı zamanda çeviri ve yeniden yazımın edebiyat tarihindeki rolünü vurgulamayı da amaçlamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 
Kaynaklar:
Susan Bassnett – Translation Studies Lawrence Venuti – The Translator’s Invisibility: A History of Translation André Lefevere – Translation, Rewriting, and the Manipulation of Literary Fame
 
Diğer Kaynaklar:
Gideon Toury – Descriptive Translation Studies and Beyond Itamar Even-Zohar – Polysystem Studies Emily Apter – Against World Literature: On the Politics of Untranslatability David Damrosch – What is World Literature?
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, konu anlatımı şeklinde işlenecektir. Öğrencilerin önceden verilen ödevleri yapmış olarak derse gelmeleri gerekmektedir. Bu ders kapsamında iki ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Derse aktif katılım ve devam durumu, final notunun hesaplanmasında olumlu faktörler olarak değerlendirilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Take-home assignments2%10
Ara Sınav2%30
Proje1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor