Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı Kültür Çalışmaları | TINS 281 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dil öğrenimi ve çeviride kültürün önemli rolünü açıklar. |
2. İngilizce konuşulan belirli ülkeler ile Türkiye’nin kültürel özelliklerini karşılaştırır. |
3. İngilizce konuşulan ülkelerin siyasi, ekonomik, sosyal ve dini sistemlerine aşinalık kazanır. |
4. Farklı kültürel terimleri ve bunların çeviride doğru karşılıklarını kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere dünyanın farklı kültürlerini tanıtmayı hedefler; özellikle İngilizce konuşulan ülkeler üzerine yoğunlaşır. Amaç, öğrencilerin kültürel farkındalıklarını geliştirerek bilinçli bir şekilde dil öğrenmelerini sağlamak ve daha yetkin çevirmenler/tercümanlar haline getirmektir. Ders kapsamında İngilizce konuşulan ülkeler ve Avrupa Birliği üyesi bazı ülkelerin tarihleri, ekonomileri, nüfus yapıları ve toplumsal-siyasal düzenleri incelenir. Ayrıca bu ülkelerde kullanılan dilin genel özellikleri ele alınarak, dilin kültürel ve toplumsal bağlam içindeki rolü üzerinde durulur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş; Ders programı, ödevler, ders işleyişi, değerlendirme… Temel kavramlar, kültürel çalışmaların tanımı ve kapsamı. Kültür nedir? Kültürel çalışmalar nedir? |
2 | Derse giriş devamı + Kitle, Düşük, Popüler, Yüksek Kültür. İngilizce konuşulan ülkeler ve kültürler, Kültürel karşılaştırmaya giriş: Birleşik Krallık, ABD ve Türkiye karşılaştırması |
3 | Coğrafi Bilgiler + Kısa Tarihsel Bilgi. Ulusal kimliğin şekillendirilmesi. Siyasi Haritalar, Bayraklar |
4 | Devamı: Britanya Emperyalizmi, ABD- Kanada Yerlileri, İmparatorluklardan Ulus Devletlere, Osmanlı'dan Türkiye'ye Geçiş |
5 | Dil ve Sınıf Lingua Franca, İngilizce konuşan halklar, Türkçe, Çift Dillilik, Düşük-Yüksek Dil (Low-High Language) |
6 | Siyaset ve Hükümet Amerikan, Britanya ve Türk hükümet sistemleri. Siyasi sistemlerin karşılaştırılması: Başkanlık sistemi vs. Parlamenter sistemler. |
7 | Ara Sınav |
8 | Siyaset devamı + (Çokkültürlülük) |
9 | Sanat, Müzik ve Edebiyat Ülkelerin önemli sanat akımları ve sanatsal başarıları Görsel Sanatlar, Edebiyat, Ödüller, Müzeler. Dünya kültürel mirasına katkıları |
10 | Medya, Popüler Kültür ve Küreselleşme Gazeteler, Televizyon Kanalları, Britanya Pop kültürü, Alt kültürler. Türk Medyası, Ülkelerde Sansür |
11 | Devam. |
12 | Yemek, Eğlence ve Gelenekler Ulusal Yemekler, Amerikan Yemeği ve Tüketimi, Britanya Pub'ları, Türk Mutfağı Eğlence aktiviteleri (yüksek-düşük kültür), sporlar Film: *Supersize Me* (2004) |
13 | Hayal. Bu farklı kültürler neyin hayalini kuruyor? Uzun vadede neyin hayalini kurmuşlardır? |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Eckhard Fiedler, Reimer Jansen and Mil-Norman Fisch, America in Close Up, Addison Wesey Longman Limited, 1998 0582749298
Paul Harvey and Rhodri Jones, Britain in Close Up, Addison Wesey Longman Limited, 1998, 0582018935
John Pindler, The European Union: A very short introduction, Oxford University Press, 2001, 0192853759
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Lonely Planet and Barry Blake, Australian Language and Culture, 3 Blg Edition, 2007,1740590996 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, belirlenen saatlerde sınıf ortamında gerçekleştirilecektir. Öğrencilerden dönem boyunca üç sunum yapmaları beklenmekte olup, diğer öğrencilerin her hafta için belirlenen konuları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelmeleri gerekmektedir. Sunumlar ve kısa ders anlatımlarının ardından, sunulan konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla tartışmalar yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |