Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dijital Diplomasi | PSI 334 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dijital diplomasinin ne olduğunun kavramlaştırılması |
2. Dijital araçların diplomatların kapasitesini nasıl artırdığını fark edip tartışmak |
3. Güncel eğilimler, tartışmalar, söylemler ve konunun bağlamına yerleştirilmesi hakkında ileri seviyede bilgi edinmek |
4. Küresel siyasetin geleceğini dijitalleşme açısında analiz edip sentezleme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dijital teknolojiler, diplomasi dünyasını kökünden değiştirmektedir. Devlet ve şirketler, STKlar ve bireyler başta olmak üzere devlet dışı aktörlerin, uluslararası tartışmalara gerçek zamanlı katılımına olanak vermektedir. Bu ders, diplomasi çalışmalarının bu yeni ilgi alanını, dijital teknolojilerinin diplomasi uygulamaları, süreçleri ve dili üzerindeki etkilerine odaklanarak incelemek için tasarlanmıştır. Bunu yaparken internet yönetişimi, siber savaş, siber casusluk, sosyal medya algoritmaları ve sahte haber gibi konular üzerinde özellikle durulacaktır |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ |
2 | DİJİTAL DİPLOMASİ: TANIMLAR, KAVRAMLAR, SORUNLAR VE İMKANLAR |
3 | DİJİTAL DİPLOMASİ, BÜYÜKELÇİLİKLER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER |
4 | KAMU DİPLOMASİSİ VE SOSYAL MEDYA |
5 | SOSYAL MEDYA, ALGORİTMALAR VE YALAN HABER |
6 | ULUSAŞIRI TOPLULUKALR, DİJİTAL EGEMENLİKLER, DİJİTAL SINIRLAR VE DİJİTAL DİYASPORA |
7 | ARA SINAV |
8 | SİBER UZAY VE İNTERNET YÖNETİŞİMİ |
9 | SİBER GÜVENLİK, SİBER SUÇ VE SİBER DİPLOMASİ |
10 | AMERİKAN MODELİ |
11 | RUS VE ÇİN MODELLERİ |
12 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI |
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI |
14 | GENEL BİR DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
Bjola, C. and Holmes, M. Digital Diplomacy: Theory and Practice. London: Routledge, 2015 (ISBN: 9781315730844)
Bjola, C. and Zaiotti, R. (eds). Digital Diplomacy and International Organizations. London: Routledge, 2020 (ISBN: 9780367469993)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Costigan, S.S. Cyberspaces and Global Affairs. London: Ashgate, 2012 (ISBN: 1409427544)
Hoijtnik, M. and Leese, M. (eds) Technology and Agency in International Relations. London: Routledge, 2019 (ISBN: 9780429871740)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze sözlü anlatım aracılığı ile öğrencileri bilgilendirip yönlendirerek dönem boyu sürdürmeleri gereken araştırmaların bilimsel bütünlük ve analitik niteliğinin yüksek kalitede olmasını sağlamak |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
MIDTERM | 1 | %30 |
FINAL EXAM | 1 | %40 |
QUIZZES | 2 | %10 |
Oral Presentation | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 4 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 4 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 2 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 3 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 4 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |