PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Grafik ve AnimasyonCPR 2553 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Grafik ve animasyonun temel kavramlarını öğrenmek
2. 2D grafik çizimi ve animasyon oluşturmak.
3. Temel 3D animasyon tasarlamak
4. Grafik programlama için kullanılan kütüphaneleri ve araçları etkin şekilde kullanmak
5. Uygulama projeleri ile grafik ve animasyon alanında pratik yapmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel grafik tasarım ilkeleri, dijital illüstrasyon, 2B animasyon oluşturma teknikleri ve görsel anlatım araçları hakkında temel bilgi sağlar. Öğrenciler, vektör tabanlı grafikler, zaman çizelgesi animasyonu, katman kullanımı, temel hareket efektleri ve etkileşimli öğelerin geliştirilmesi konularında uygulamalı çalışmalar yaparlar. Adobe Animate veya benzeri yazılımlar üzerinden uygulamalı eğitim verilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında üretken yapay zekâ (Generative AI) araçları görsel oluşturma, karakter tasarımı, storyboard üretimi ve ses sentezi gibi konularda destekleyici kaynak olarak kullanılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Grafik ve Animasyonun Temelleri
2Vektör ve Raster Grafikler
3Grafik İşleme için Araçlar (Photoshop, GIMP)
4Bilgisayarda Renk ve Renk Yönetimi
52D Grafik Çizim Teknikleri
6Animasyon Kavramları ve İlkeleri
72D Animasyon: Kareden Kareye (Frame-by-Frame)
8Ara Sınav
9Oyunlarda Grafik ve Animasyon Kullanımı
10Hareketler ve Etkileşimler
11Basit 3D Modelleme ve Animasyon
12Grafik Optimizasyonu ve Performans
13Proje Geliştirme: Final Projesi Çalışmaları
14Final Projesi Sunumları ve Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Vaughan, T. (2010). Multimedia: Making it work (8th ed.). McGraw-Hill. Foley, J. D., van Dam, A., Feiner, S. K., & Hughes, J. F. (1996). Introduction to computer graphics. Addison-Wesley. Hess, R. (2009). Animating with Blender: How to create short animations from start to finish. Focal Press.
 
Diğer Kaynaklar:
Williams, R. (2014). The Non-Designer's Design Book (4th ed.). Peachpit Press.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize, Proje ve final sınavları yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Proje1%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)121,0012,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Bilgisayar sistemlerinde yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar sistemlerinde kullanabilme becerisi, Bilgisayar sistemindeki problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve tekniklerini seçme ve uygulama becerisi2
2Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilgisayar programında gerekli olan teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi4
3Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek1
4İleri düzey programlama becerisi kazanır. Güncel bilgisayar programlama teknolojilerini kullanarak sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmak.1
5Bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme, özgün içerikler oluşturabilme ve yazılım takımları içinde verimli çalışabilme becerisine sahip olmak.2
6Türkçeyi ve İngilizce yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilme, sunulan Bilgisayar Programcılığı bilgisini kolayca takip etme ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.0
7Sorunların çözümünde bilimsel yöntemler kullanmayı benimser ve problem çözme becerisini geliştirir.1
8Bilgiye erişebilmeye bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi0
9Kendi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek1
10Bilgiye erişebilme bilimde ve teknolojide gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürebilme becerisine sahip olmak1
11Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygular.0