Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarımda Kültür, Biliş ve Yaratıcılık | ARCH 411 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yaratıcılık ve tasarımın bilişsel temelini anlama yeteneği. |
2. Yaratıcı tasarım sürecinin bilişsel ve kültürel kökenleri hakkında farkındalık. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kültürel bilginin yaratıcılık ve mimari tasarımdaki bilişsel etkisine dair güncel teorileri ve araştırma sonuçlarını incelemeye çalışmaktadır. Biliş, kültür, yaratıcılık ve mimari tasarım üzerine teorik tartışmalar içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Ders İzlencesinin Sunumu |
2 | Biliş: Bilişin ve Bilişsel Bilimin Tanımı ve Kapsamı |
3 | Biliş: Bilişin Özellikleri (1) (Zihin ve Beyin) |
4 | Biliş: Bilişsel Çalışmaların Tarihi, Gelişimi ve Bilişle İlgili Önemli Kuramlar |
5 | Biliş: Bilişin Özellikleri (2) (Bilgi ve Bellek: Zihinsel Temsil Türleri, Bilişsel Şemalar ve İkili Kod Teorisi) |
6 | Biliş: Bilişin Özellikleri (3) (Bilgi ve Bellek: Bilişsel Bilgi Depolama Teorileri ve Bellek Modelleri) |
7 | Biliş ve Kültür: Bağlamsal Biliş Teorisi ve Kültür ile Biliş İlişkisi |
8 | Biliş ve Yaratıcılık: Problem Çözme (1) (Problem Çözmenin Bilişsel Özellikleri, Problem Çözmenin Tanımı, Bileşenleri ve Adımları) |
9 | Biliş ve Yaratıcılık: Problem Çözme (2) (Problem Çözme Döngüsünün Tasarıma Etkileri, Tasarım Alanında Genel ve Alana Özel Bilginin ve Uzmanlığın Önemi) |
10 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (1) (Yaratıcılığın Tanımı ve Yaratıcılığın Aşamaları) |
11 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (2) (Yaratıcılıkta Öncel Bilgi ve Bilişsel Şemaların Rolü) |
12 | Biliş ve Yaratıcılık: Yaratıcılık (3) (Yaratıcılığın Gelişimini Etkileyen Faktörler) |
13 | Kültür, Biliş, Yaratıcılık (1): Biliş, Kültür ve Yaratıcılık Teorilerinin Tasarım ve Tasarım Eğitimi Üzerindeki Etkileri |
14 | Kültür, Biliş, Yaratıcılık (2): Biliş, Kültür ve Yaratıcılık Teorilerinin Tasarım ve Tasarım Eğitimi Üzerindeki Etkileri |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Thagard, Paul. Mind: Introduction to cognitive science, second edition, MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2005.
Akın, Ömer. Psychology of architectural design, Pion, London,1986.
R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity, Cambridge University Press, Cambridge, 1999.
Anderson, J. R., Cognitive psychology and its implications, Worth Publishers, New York, 2000.
Bruning, R. H., Schraw, G., Norby, M. & Ronning, R. (Eds.), Cognitive psychology and instruction, Pearson Merrill Prentice Hall , Ohio, 2004.
Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, her hafta 3 saat süreyle gerçekleştirilen teorik konu anlatımlarını içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |