Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür Tarihi | INAR 372 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kültür tarihine dair temel kavramları tanımlar. |
2. Farklı dönem ve uygarlıklara ait kültürel öğeleri karşılaştırır. |
3. Kültürel değişim ve süreklilik süreçlerini açıklar. |
4. Kültürel üretimleri sosyo-politik bağlamda değerlendirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
History of Culture dersi, insanlık tarihindeki kültürel gelişmeleri; mekân, sanat, mimarlık, gündelik yaşam ve toplumsal yapılar üzerinden ele alarak, iç mimarlık öğrencilerine kültürel farkındalık ve tarihsel perspektif kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, tarih öncesi dönemlerden günümüze kadar uzanan süreçte farklı uygarlıkların dünya görüşleri, yaşam tarzları ve mekânsal düzenlemeleri analiz edilir. Bu analizler, öğrencilerin kültür-mekân ilişkisini çok boyutlu olarak kavramalarına katkı sağlar. Dersin temel odak noktalarından biri de kültürel kimliktir. Kültürel kimlik, bireylerin ve toplumların mekânı nasıl algıladıklarını, nasıl anlamlandırdıklarını ve nasıl şekillendirdiklerini belirleyen önemli bir unsurdur. Bu bağlamda ders, iç mimarlık öğrencilerine; farklı dönemlere ve coğrafyalara ait kültürel kimliklerin iç mekân tasarımındaki yansımalarını tanıma, değerlendirme ve çağdaş tasarım süreçlerine entegre etme becerisi kazandırır. Kültürel kimliğin mimari üsluplar, süsleme biçimleri, malzeme tercihleri ve mekânın kullanım biçimleri üzerindeki etkisi örneklerle incelenirken; ders aynı zamanda öğrencileri kültürel çoğulculuk, gelenek-modernite dengesi ve tasarımda kimlik temsili gibi konular üzerine eleştirel düşünmeye teşvik eder. Görsel analizler, vaka incelemeleri ve tematik okumalarla desteklenen bu ders, iç mimarlık öğrencilerinin sadece estetik değil, aynı zamanda kültürel duyarlılık içeren tasarım kararları almalarını hedefler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş / Dersin Tanımı |
2 | Mekân ve Kimlik |
3 | Tarih Öncesi Kültürler ve Sanatın Doğuşu |
4 | Kutsal Mekânlar |
5 | Mezopotamya ve Mısır Kültürleri |
6 | Yunan ve Roma Uygarlıkları |
7 | Ara Sınav - 1 |
8 | Bizans ve Erken Hıristiyan Kültürü |
9 | İslam Kültürü ve Sanatı |
10 | Ortaçağ Avrupa Kültürü |
11 | Işık ve Renk Kültürü |
12 | Dijital Kültür ve Mekân |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Ching, F. D. K. (2014). A Global History of Architecture. Wiley.
Jencks, C. (2005). The Iconic Building: The Power of Enigma.
Pallasmaa, J. (2005). The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yürütücü tarafından sağlanan makaleler, görsel materyaller ve haftalık notlar. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Derste aktif katılım teşvik edilir.
Öğrencilerden okuma, analiz ve sunum yapmaları beklenir.
Eleştirel düşünmeyi geliştirecek tartışma ortamı sağlanır.
Değerlendirme; kısa sınavlar, dönem ödevi ve sunumlar üzerinden yapılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %10 |
Sunum | 1 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |