Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Estetik | INAR 417 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Güzellik, duyular ve estetik deneyimin doğası gibi temel kavramları keşfetmek |
2. İç mimaride estetik niteliklerin değerlendirilmesine yönelik farklı yaklaşımların incelenmesi |
3. Estetik haz, güzellik ve algı üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirir. |
4. Çok duyulu deneyimin tasarım üzerindeki etkisini analiz edebilir. |
5. Estetik kuramları yaratıcı süreçlere entegre ederek özgün tasarım yaklaşımları geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri estetik kavramlar ve teorileriyle tanıştırarak, iç mimarlık disipliniyle estetik arasındaki ilişkiyi daha derinlikli bir şekilde anlamalarını amaçlar. Estetik haz, güzellik algısı, çok duyulu mekân deneyimi ve tasarımdaki estetik kararların psikolojik ve kültürel temelleri gibi konular dersin kuramsal zeminini oluşturur. Proje temelli yaklaşım, öğrencilerin estetik yaklaşımlarını ve öngörülerini tasarım pratiklerine entegre etmelerini sağlayarak yaratıcı keşfi ve eleştirel düşünmeyi teşvik eder. Öğrenciler, estetikle ilgili teorik metinleri analiz etmeyi, görsel/mekânsal örnekleri yorumlamayı ve kendi estetik bakış açılarını geliştirmeyi öğrenirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş: Estetik nedir? |
2 | Estetik terimine giriş ve tarihsel arka plan |
3 | Estetik Haz ve Güzellik Kavramı |
4 | Duyuların Algı Üzerindeki Rolü |
5 | Çok Duyulu Deneyim ve Mekân |
6 | Sanat, Estetik ve İç Mimarlık İlişkisi |
7 | Estetik Değerlendirme Yöntemleri |
8 | Proje Aşaması I - Kavramsal Keşif |
9 | Proje Aşaması I - Kavramsal Keşif |
10 | Önjüri |
11 | Proje Aşaması II - Tasarım |
12 | Proje Aşaması II - Tasarım |
13 | Proje Aşaması II - Tasarım |
14 | Proje Aşaması II - Tasarım |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik ders anlatımı, estetikle ilgili metin okumaları, görsel analizler ve proje temelli uygulamalarla yürütülür. Öğrencilerin derse aktif katılımı, eleştirel tartışmalara katkı sağlaması ve haftalık okuma/uygulama görevlerini zamanında yerine getirmesi beklenir. Grup çalışmaları ve bireysel projelerle, öğrencilerin hem estetik kuramlarla hem de kendi yaratıcı süreçleriyle ilişki kurmaları teşvik edilir. Dersin her aşamasında üretici yapay zekâ araçlarının etik çerçevede kullanılmasına izin verilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %30 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |