PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İngilizce Okuma-Yazma BecerileriTINS 172213 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Metinleri anlayabilmek için birçok eleştirel düşünme/okuma stratejisi kullanabilirler
2. kendi fikirlerini etkili ve akıcı şekilde yazılı olarak ifade edebilirler.
3. metinlerin dilsel yapısını analiz edebilirler
4. akıcı okuma yapabilirler.
5. okuma konusunda akıcılık kazanırlar.
6. İngilizce metinlerde metin analizi ve değerlendirmesi yapabilirler.
7. metin analizi yoluyla açık/örtük anlamla ilgili çıkarımda bulunabilirler.
8. yazılı olarak doğru, akıcı ve anlamlı metinler oluşturabilecek bilgiye sahip olurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Seçilen metinler üzerinden dil, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin geliştirilmesi temel hedeftir. Dilbilgisi yapılarının ve bağlamsal dil kullanımının incelenerek yazma becerileri ile ilgili temel kuralların edinilmesine olanak sağlar. Sözcük bilgisi ve terminoloji çalışmaları yanı sıra eleştirel düşünme, problem çözebilme, çıkarım yapabilme ve çeviriye yönelik analiz süreçleri üzerinde yoğunlaşılır. Edebi ve bilimsel metinlerin incelemesi ile dilsel yapı, sözcük seçimi, bağlam ve ifade yöntemlerini öğretir. Yazma becerileri, anafikir ve yan fikirler, taslak hazırlama ve geliştirme çalışmaları yapılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1temel okuma becerilerine giriş
2metinden çıkarım yapma, sentezleme, analiz
3sorun çözme ve açımlama
4bağlamsallık, mantık örgüsü
5metin ve verilen bilgilerin değerlendirilmesi
61. Ara sınav
7Soyut ve somut düşünme: eleştirel yazılar
8Yazma bacerisinin temelleri (konu belirleme ve paragraf yazma süreci)
9Metinde anafikrin geliştirilmesi ve yanfikirler
10Metnin organizasyonu
11İlk taslak ve düzenleme
122. Ara sınav
13Metinde tartışma
14Tekrar
 
Kaynaklar:
Rise B. Axelrod, Alison M. Warriner Reading Critically, Writing Well: A Reader and Guide Bedford/St. Martin's 2016 ISBN:978-1319032753
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
• Öğrencilerin sınıfa verilen ödevleri ve okumaları yapmış olarak gelmeleri beklenir. • Sınıfiçi aktivitelerde aktif katılımları gereklidir. • Dersin dili İngilizce'dir. • Dersin her aşamasında aktif katılım büyük önem arz eder.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%10
Ara sınav2%30
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor