Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngilizce Okuma-Yazma Becerileri | TINS 172 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Metinleri anlayabilmek için birçok eleştirel düşünme/okuma stratejisi kullanabilirler |
2. kendi fikirlerini etkili ve akıcı şekilde yazılı olarak ifade edebilirler. |
3. metinlerin dilsel yapısını analiz edebilirler |
4. akıcı okuma yapabilirler. |
5. okuma konusunda akıcılık kazanırlar. |
6. İngilizce metinlerde metin analizi ve değerlendirmesi yapabilirler. |
7. metin analizi yoluyla açık/örtük anlamla ilgili çıkarımda bulunabilirler. |
8. yazılı olarak doğru, akıcı ve anlamlı metinler oluşturabilecek bilgiye sahip olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seçilen metinler üzerinden dil, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin geliştirilmesi temel hedeftir. Dilbilgisi yapılarının ve bağlamsal dil kullanımının incelenerek yazma becerileri ile ilgili temel kuralların edinilmesine olanak sağlar. Sözcük bilgisi ve terminoloji çalışmaları yanı sıra eleştirel düşünme, problem çözebilme, çıkarım yapabilme ve çeviriye yönelik analiz süreçleri üzerinde yoğunlaşılır. Edebi ve bilimsel metinlerin incelemesi ile dilsel yapı, sözcük seçimi, bağlam ve ifade yöntemlerini öğretir. Yazma becerileri, anafikir ve yan fikirler, taslak hazırlama ve geliştirme çalışmaları yapılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | temel okuma becerilerine giriş |
2 | metinden çıkarım yapma, sentezleme, analiz |
3 | sorun çözme ve açımlama |
4 | bağlamsallık, mantık örgüsü |
5 | metin ve verilen bilgilerin değerlendirilmesi |
6 | 1. Ara sınav |
7 | Soyut ve somut düşünme: eleştirel yazılar |
8 | Yazma bacerisinin temelleri (konu belirleme ve paragraf yazma süreci) |
9 | Metinde anafikrin geliştirilmesi ve yanfikirler |
10 | Metnin organizasyonu |
11 | İlk taslak ve düzenleme |
12 | 2. Ara sınav |
13 | Metinde tartışma |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Rise B. Axelrod, Alison M. Warriner Reading Critically, Writing Well: A Reader and Guide Bedford/St. Martin's 2016 ISBN:978-1319032753 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Öğrencilerin sınıfa verilen ödevleri ve okumaları yapmış olarak gelmeleri beklenir. • Sınıfiçi aktivitelerde aktif katılımları gereklidir. • Dersin dili İngilizce'dir. • Dersin her aşamasında aktif katılım büyük önem arz eder.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %10 |
Ara sınav | 2 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |