Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Finansal Ekonomi | ECON 316 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Modern finansal ekonominin yapıtaşlarını kavrar. |
2. Firmaların finansal karar alma süreçlerini teorik ve uygulamalı bilgi ile analiz edebilir. |
3. Hisse senedi fiyatlarının davranışını teorik ve uygulamalı bilgi ile analiz edebilir. |
4. Yatırım analizinde kullanılan araç ve yöntemleri bilir. |
5. Varlık Fiyatlaması Modeli ve Arbitraj Fiyatlaması Modelini anlar. |
6. Verimli piyasa kavramını teorik ve uygulamalı olarak yorumlayabilir. |
7. Finansal piyasalarda fiyat oluşumu mekanizmasını kavrar. |
8. Risksiz sabit gelir menkul kıymetlerinin fiyatlamasını kavrar. |
9. Türev piyasalarının kurumsal altyapısını anlar, türev araçlarının fiyatlamasını ve hedging yönetemlerini bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders temel finansal yatırım, portfolyo yönetimi, varlık fiyatlaması konularını kapsamaktadır. Çeşitlendirme, varlık dağılımı, portfolyo optimizasyonu, faktör modelleri, risk ve getiri ilişkisi, ortak yatırım fonları, performans değerlendirmesi, finansal türevlerin fiyatlaması ve kullanımı konuları işlenecektir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Varlık ve Menkul Kıymet Piyasaları |
2 | Yatırım ortaklıkları, Diğer Aracı Kurumlar, Risk ve Getiri |
3 | Çeşitlendirme |
4 | Varlık Fiyatlaması Modelleri |
5 | Etkin Piyasalar |
6 | Hedge Fonları |
7 | Ara Sınav |
8 | Tahvil Fiyatları ve Getirileri |
9 | Tahvil Portfolyosu Yönetimi |
10 | Makroiktisadi ve Sektörel Analiz |
11 | Özsermaye Değerlemesi |
12 | Finansal Rapor Analizi |
13 | Porfolyo Performans Değerlendirmesi |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
1. Bodie, Zvi, Alex Kane, and Alan J. Marcus (2013), Essentials of Investments, McGraw-Hill Education, 9th ed.
2. Hull, John (2017), Fundamentals of Futures & Options Markets, Pearson, 8th ed.
3. McDonald, Ronald (2012), Derivatives Markets,Pearson 2012, 3rd ed.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 3 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 4 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 2 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 4 |