PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Peyzaj Mimarlığı Temel PrensipleriARCH 2453 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Peyzaj mimarisinin ve peyzaj tasarımı beceresini sağlamak
2. Peyzaj tasarımı ve diğer tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi anlatmak
3. Ana peyzaj konseptlerini belirlemek
4. Peyzaj tasarımının bakış açısıyla doğal ve inşa edilmiş çevrenin analiz edilmesi
5. Peyzaj tasarımının işlevsel, teknik, kültürel ve estetik konularını anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel peyzaj tasarım öğelerini, kavramlarını ve ilkelerini tartışarak peyzaj tasarım sürecini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca kentsel alanların, milli parkların ve rekreasyon alanlarının planlama metodolojisi peyzaj tasarımı ışığında değerlendirilecektir. Hem canlı hem de cansız malzemelerin rolü ve özellikleri, peyzaj tasarım standartları tanıtılacak ve tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Peyzaj mimarisi dersine giriş
2Peyzaj Tasarımını Etkileyen Temel Faktörler: Arazi, iklim, topografya, su
3Yerel Peyzaj: Kırsal nedir? Kırsal manzaranın unsurları
4Bahçe tasarımının tarihi kökleri
5Peyzaj Tasarımı Sözlüğü: Doğal Unsurlar
6Peyzaj Tasarımı Sözlüğü: Yapılı Elemanlar
7Vize Sınavı // Kentsel Peyzaj I
8Kentsel Peyzaj II // 2nd Draft Submission/Presentation of Term Assignment
9Ekolojik Çerçevede Peyzaj I
10Ekolojik Çerçevede Peyzaj II
11Kentleşme Olarak Peyzaj: "Landscape Urbanism" akımı prensipleri ve örnekleri
12Mimarinin Şekillendiricisi olarak Peyzaj, seçili örnekler
13Konut Çevrelerinde Peyzaj I
14Konut Çevrelerinde Peyzaj II // Dönem Ödevinin 2. Ön Teslimi ve Sunuşu
 
Kaynaklar:
-
 
Diğer Kaynaklar:
Aslanoğlu Evyapan, Gönül & S. Tokol, Ayşegül (2000). Landscape Design Lectures, Peyzaj Tasarımı Ders Notları. METU Faculty of Architecture Press. Hopper, L. J. (2007). Landscape Architectural Graphic Standards. Wiley & Sons. Jackson, John Birckhenhoff (1994). A Sense of Space, A Sense of Time. Yale University Press. McHarg, Ian (1969). Design with Nature. Wiley&Sons. Waldheim, Charles (Ed.). (2012). The Landscape Urbanism Reader. Chronicle books.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders bir ders anlatımı ve tartışma dersi olarak planlanmıştır. Öğrencilere stratejileri, tasarım değerlendirmeleri ve standartları dahil olmak üzere peyzaj tasarımı kavramlarını tanıtacaktır. Ders saatleri boyunca sınıf katılımı teşvik edilecektir. Mevcut peyzajların analitik bir okuması ödev(ler)e dahil edilmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sınıf Katılımı1%10
Proje1%55
Ara Sınav1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.0
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.2
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.0
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.0
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.0