Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Peyzaj Mimarlığı Temel Prensipleri | ARCH 245 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Peyzaj mimarisinin ve peyzaj tasarımı beceresini sağlamak |
2. Peyzaj tasarımı ve diğer tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi anlatmak |
3. Ana peyzaj konseptlerini belirlemek |
4. Peyzaj tasarımının bakış açısıyla doğal ve inşa edilmiş çevrenin analiz edilmesi |
5. Peyzaj tasarımının işlevsel, teknik, kültürel ve estetik konularını anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel peyzaj tasarım öğelerini, kavramlarını ve ilkelerini tartışarak peyzaj tasarım sürecini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca kentsel alanların, milli parkların ve rekreasyon alanlarının planlama metodolojisi peyzaj tasarımı ışığında değerlendirilecektir. Hem canlı hem de cansız malzemelerin rolü ve özellikleri, peyzaj tasarım standartları tanıtılacak ve tartışılacaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Peyzaj mimarisi dersine giriş |
2 | Peyzaj Tasarımını Etkileyen Temel Faktörler: Arazi, iklim, topografya, su |
3 | Yerel Peyzaj: Kırsal nedir? Kırsal manzaranın unsurları |
4 | Bahçe tasarımının tarihi kökleri |
5 | Peyzaj Tasarımı Sözlüğü: Doğal Unsurlar |
6 | Peyzaj Tasarımı Sözlüğü: Yapılı Elemanlar |
7 | Vize Sınavı // Kentsel Peyzaj I |
8 | Kentsel Peyzaj II // 2nd Draft Submission/Presentation of Term Assignment |
9 | Ekolojik Çerçevede Peyzaj I |
10 | Ekolojik Çerçevede Peyzaj II |
11 | Kentleşme Olarak Peyzaj: "Landscape Urbanism" akımı prensipleri ve örnekleri |
12 | Mimarinin Şekillendiricisi olarak Peyzaj, seçili örnekler |
13 | Konut Çevrelerinde Peyzaj I |
14 | Konut Çevrelerinde Peyzaj II // Dönem Ödevinin 2. Ön Teslimi ve Sunuşu |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Aslanoğlu Evyapan, Gönül & S. Tokol, Ayşegül (2000). Landscape Design Lectures, Peyzaj Tasarımı Ders Notları. METU Faculty of Architecture Press.
Hopper, L. J. (2007). Landscape Architectural Graphic Standards. Wiley & Sons.
Jackson, John Birckhenhoff (1994). A Sense of Space, A Sense of Time. Yale University Press.
McHarg, Ian (1969). Design with Nature. Wiley&Sons.
Waldheim, Charles (Ed.). (2012). The Landscape Urbanism Reader. Chronicle books.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders bir ders anlatımı ve tartışma dersi olarak planlanmıştır. Öğrencilere stratejileri, tasarım değerlendirmeleri ve standartları dahil olmak üzere peyzaj tasarımı kavramlarını tanıtacaktır. Ders saatleri boyunca sınıf katılımı teşvik edilecektir. Mevcut peyzajların analitik bir okuması ödev(ler)e dahil edilmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Proje | 1 | %55 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 2 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 2 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |