PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türk Siyasi Tarihi IIPSI 2043 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye tarihini anlamak
2. Türk siyasetinin sosyo-ekonomik ve kültürel dinamiklerini anlamak
3. Liberal demokrasinin Türkiye'deki gelişim çizgisini anlamak
4. Türkiye'deki demokratik rejimin sıkıntılarını ve zorluklarını daha iyi anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Türkiye'nin Yirminci Yüzyıl'ın ikinci yarısındaki siyasal hayatı toplumsal ve ekonomik dönüşümlerle birlikte ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
11945-1950 arası dönemde Türk siyasal hayatındaki değişimler
21945-1950 arası dönemde Türkiye ekonomi politikasındaki değişimler
3Savaş sonrası Türkiye ve dünyada sosyal, siyasal ve ekonomik dönüşüm
4Dünyada ve Türkiye'de Amerikan Rüyası
51950'li Yıllarda Türkiye'nin Dış Politikası ve Amerikan Etkisi
61950'li yıllarda Türkiye Ekonomisi
727 Mayıs Darbesi ve Sonrası
8DPT ve İthal İkameci Sanayileşme
9İthal İkameci Sanayileşmenin Çıkmazları ve 12 Eylül Darbesi
1080'ler ve Turgut Özal
111980'li ve 1990'lı yıllarda neo-liberal politikalar eşliğinde Türkiye'de değişim
1228 Şubat Süreci ve AKP'nin Yükselişi
13AKP Hükümeti: Değişim ve Süreklilik
14Türk demokrasisinin güncel problemleri
 
Kaynaklar:
Eric Jan Zürcher Turkey : A Modern History London, I.B Tauris 2009 Ersin Kalaycıoğlu Turkish Dynamics: Bridge Across Bosphorus Palgrave, New York 2005
 
Diğer Kaynaklar:
Kemal Karpat Turkey’s Politics-The Transition to a Multi-Party Regime Princeton, Princeton University Press 1959 Ergun Özbudun Contemporary Turkish Politics: Challenges to Consolidation London, Lynne Rienner, 2000 Tanel Demirel Türkiye’nin Uzun On Yılı: Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs Darbesi İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 2011 Tanel Demirel Adalet Partisi: İdeoloji ve Politika İstanbul, İletişim 2004
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilirken, ders genellikle seminer tarzında yürütülecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%40
Aktiviteler1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)421,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.3
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.2
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).1
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.3
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1