Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlama II | SENG 102 | 1 | 2 | 3 + 2 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. C'de işaretçiler |
2. C'de dizeler |
3. C'de yapılar |
4. C++'da programlamanın temelleri |
5. Nesne Yönelimli Programlama, Sınıflar |
6. Fonksiyonlar, operatörün aşırı yüklenmesi |
7. Kalıtım |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | SENG 101 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı, Nesne Yönelimli teknikler kullanılarak yazılım programlamaya giriş yapmaktır. C programlama bilgisi üzerine kuruludur ve C++ programlama dilini tanıtır. Bu dersin sonunda öğrenciler, C++ programlama dilini kullanarak çeşitli problemler için nesne yönelimli programların nasıl geliştirileceğini öğreneceklerdir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | C: İşaretçiler I |
3 | C: İşaretçiler II |
4 | C: Dizeler I |
5 | C: Dizeler II |
6 | C: Yapılar I |
7 | C: Yapılar II |
8 | Problem Çözme |
9 | C++ Programlama Dili |
10 | OOP I |
11 | OOP II |
12 | OOP III |
13 | Operatör Aşırı Yüklenmesi |
14 | Kalıtım |
|
Kaynaklar: |
Paul Deitel and Harvey Deitel C How to Program Pearson 2023 978-1-292-43707-1
Paul Deitel and Harvey Deitel C++ How to Program Pearson 2017 978-1-292-15334-6
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Jeri R. Hanly and Elliot B. Koffman Problem Solving and Program Design in C Pearson 2015 978-1-292-09881-4 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler
Tartışma
Soru ve cevaplar
Takım/Grup Çalışması
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 14 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |