| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Bilgisayar Destekli Teknik Resim I | ME 113 | 1 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Belirsiz |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Tasarım ve imalat alanında mühendislik çiziminin temel kavramlarını ve kullanımını anlama yeteneği. |
| 2. Üretim amacıyla teknik resimleri (blueprint) oluşturma, okuma ve yorumlama becerisi. |
| 3. Nesnelerin 3 boyutlu halini zihinde canlandırabilme ve 3B nesnelerin 2B teknik çizimlerini, ayrıca 2B teknik çizimlerin 3B görünümlerini geliştirme yeteneği. |
| 4. Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ortamında üç boyutlu modelleme tekniklerini kullanabilme yeteneği. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında; teknik resme giriş, ve teknik resmin unsurları, geometrik şekillerin oluşturulması, izdüşüm teorisi, dik izdüşüm çizimi, izometrik görünümler, ölçülendirme ve kesit alma. konuları işlenmektedir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Mühendislik Çizimine Giriş, Taslak Çizim |
| 2 | Mühendislik Geometrisi: Koordinat Uzayı |
| 3 | Mühendislik Geometrisi: Geometrik Elemanlar |
| 4 | Katı Modellemeye Giriş |
| 5 | Görünüşler ve Görselleştirme |
| 6 | Görünüşler ve Görselleştirme - Ara Sınav-1 |
| 7 | Yardımcı Görünüşler |
| 8 | Resimsel İzdüşümler |
| 9 | Kesit Görünüşler |
| 10 | Kesit Görünüşler |
| 11 | Ölçülendirme ve Tolerans Verme |
| 12 | Ölçülendirme ve Tolerans Verme - Ara Sınav -2 |
| 13 | Üretim Çizimleri ve Montajlar |
| 14 | Üretim Çizimleri ve Montajlar |
| |
| Kaynaklar: |
| Gary R. Bertoline, Eric N. Wiebe, Nathan W. Hartman, William A. Ross, Fundamentals of Graphics Communication, Sixth Ed., McGraw-Hill, 2011. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| F. E.Giesecke, A. Mitchell, H. C. Spencer, I.L.Hill, J.T. Dygdon, J.E. Novak, Technical Drawing, Fourteenth Edition, Prentice Hall, 2012.
J. Bethune, Engineering Graphics with AutoCAD 2011, Pearson, 2011.
G. R. Bertoline, Introduction to Graphics Communications for Engineers, McGraw-Hill, 2006.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar dersi olarak işlenmektedir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 4 | %15 |
| Quizzes | 3 | %15 |
| Midterms | 2 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 4 | 5,00 | 20,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 3 | 5,00 | 15,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 8,00 | 16,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 |
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 |
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 0 |
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 0 |