Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Özel Hukuk Bilgisi II (Aile/Eşya/Miras H.) | ADA 110 | 1 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, aile hukukunun temel ilkeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olurlar |
2. Öğrenciler, zilyetlik, taşınır-taşınmaz mülkiyeti ve sınırlı ayni haklara egemen olan temel ilkeler ile sınırlı ayni hakların türlerine dair temel konuları öğrenir |
3. Öğrenciler, miras hukukunda geçerli olan kavramları, mirasın geçişi ve paylaşılması konularında bilgi sahibi olur ve böylece özel hukukunun temel sorunları hakkında yorumda bulunabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Özel Hukuk Bilgisi II dersi, aile hukuku konuları, eşya hukuku alanında zilyetlik, mülkiyet ve sınırlı ayni haklara dair temel konuların, miras hukuku alanında miras hukukuna ilişkin temel kavramların, yasal ve atanmış mirasçıların, mirasın geçmesi ve sonuçları ile mirasın paylaşımı konularının anlatıldığı bir derstir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Aile kavramı, aile hukukunda geçerli olan temel ilkeler |
2 | Nişanlanma, nişanlanmanın kuruluşu, nişanlanmanın sona ermesi |
3 | Evlenme, evlenmenin gerçekleşmesi için aranan koşullar, |
4 | Evliliğin genel hükümleri, |
5 | Mal rejimleri |
6 | Evlilik birliğinin sona ermesi ve sonuçları |
7 | Eşya hukuku hakkında temel bilgiler, eşya kavramı, eşya türleri |
8 | Zilyetlik kavramı, unsurları, türleri, zilyetliğin kazanılması ve kaybedilmesi |
9 | Mülkiyet kavramı, mülkiyet hakkının türleri, taşınır ve taşınmaz mülkiyetinin kazanılması ve kaybedilmesi |
10 | Genel hatları ile sınırlı ayni haklar ve türleri |
11 | Miras hukuku hakkında temel bilgiler, miras hukukunun temel kavramları ve ilkeleri |
12 | Mirasçılar, ölüme bağlı tasarruflar |
13 | Mirasın geçmesi ve sonuçları |
14 | Mirasın paylaşılması |
|
Kaynaklar: |
Bilge Öztan, Medeni Hukukun Temel Kavramları, Turhan, 2017.
Turgut Akıntürk, Derya Ateş, Medeni Hukuk, Beta, 2017. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, soru-cevap, uygulama çalışmaları |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 2 | 1,00 | 2,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 1 | 2,00 | 2,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 7 | 1,00 | 7,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 7 | 1,00 | 7,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 4 |
2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 4 |
3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 4 |
4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 4 |
5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 4 |
6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 4 |
8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 3 |
10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 4 |
11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 3 |
12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 3 |
13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 0 |
14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 4 |
15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 0 |
16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 0 |
17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 0 |
18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 4 |