Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sanat ve Mimarlık Tarihi | INAR 166 | 2 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dersin öğrenim çıktıları: 1) Sanat ve mimarlık tarihi genel kültürünü değerlendirebilme yetisi, 2) Yapılı çevreyi eleştirebilme, 3) Yapılı çevreyi etkileyen doğal, sosyal, kültürel, politik ve insan faktörlerini tanımlamak, 4) Estetik duyu ve bilincini geliştirme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu tarih dersinin amacı şudur: Sanatın çeşitli alanları arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayarak, çağlar boyunca sanat, mimari ve iç mekan tarihinin kısa bir incelemesi. Dersin odak noktası ağırlıklı olarak mimari ve iç mekanlar ile sanat, sanat eserleri ve diğer sanat objeleridir. Konunun tartışılması sosyal, ekonomik, çevresel ve hatta bölgenin sosyo-kültürel çevresi bağlamında gerçekleşir. Öğrencilerin geçmiş ve gelecekteki yapılı çevreleri anlamalarını sağlayacak ve onları tarih kültürüyle donatacak farklı dönemlerin yapılı çevrelerine, iç mekanlarına, kaplamalarına, mobilyalarına, tekstillerine, eserlerine, resimlerine, heykeltıraşlarına, süslemelerine ve mobilyalarına vurgu yapılır.
Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak Anadolu, Mezopotamya, Anadolu, Mısır, Yunanistan, İtalya, Erken İslam, Erken Hıristiyanlık, Romanesk, Gotik, Selçuklu ve Osmanlı gibi dönemlerin sanat ve mimarisine odaklanmaktadır. Rönesans, Aydınlanma dönemi, Barok, Rokoko ve Neoklasisizm önceki dönemleri takip eder.
Ders PowerPoint sunumları ve mümkünse birkaç YouTube videosu aracılığıyla yürütülecektir. Sınıf içi tartışma ve katılım beklenmektedir.
Dersin öğrenme çıktıları öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır:
1) Sanat ve mimarlık tarihinin genel kültürünü değerlendirmek
2) Yapılı çevreyi eleştirin
3) Yapılı çevreyi etkileyen doğal, sosyal, kültürel, politik ve insani faktörleri tanımlamak
4) Estetik bilincini geliştirmek
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction-prehistorical times, Göbeklitepe and cave paintings, Çatalhöyük, Aşıklı Höyük |
2 | Mesopotamia-Sumerians, Anatolia-Hittites |
3 | Egypt Period |
4 | Greece and Romans Periods |
5 | Early Christianity and Romanesque Periods |
6 | Gothic Period / 1st MIDTERM EXAM |
7 | Early Islam and Seljuk Periods |
8 | Ottoman Period 1 |
9 | Renaissance Period |
10 | Ottoman Period 2 |
11 | Turkish Houses Topkapı and Dolmabahçe Palaces |
12 | Palaces - Versailles - Schonbrun Enlightenment Period |
13 | 2nd MIDTERM EXAM |
14 | Romanticism, Neoclassicism, and Gothic Revival |
|
Kaynaklar: |
Pile, John; ( 2009) History of Interior Design, Wiley
Myers, B. S., & Copplestone, T. (1990). The History of art: architecture, painting, sculpture. (No Title).
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
The course is a lecture course with the help of visual media. It is also a course that encourages students to engage in class discussions. Different media including photography, film and music will be used. Site/museum visits will be organized. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test | 10 | %10 |
Ara sınav | 1 | %25 |
Ara sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |