Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Malzeme Bilimi ve Muhendisligi Oryantasyonu | MSE 102 | 1 | 2 | 2 + 0 | 2 | 1,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Zorlayıcı sorularla karşı karşıya kalındığında eleştirel düşünme yeteneğini sergileyebilirler |
2. Grafik formda sunulan verilerin detaylarını yorumlayabilirler |
3. Örneğin bir metal, bir seramik ve bir polimer arasında ayrım yapabilirler |
4. Bir atom, bir molekül ve bir monomer arasındaki farkı bilebilirler |
5. Bir malzemenin işlenmesi, yapısı, özellikleri ve belirli bir uygulamadaki performansı arasındaki ilişkiyi kavramak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders malzeme bilimi uygulamasini kültürel ve tarihsel acidan ele alirken, uc onemli ve birbirine bagli tema uzerine insa edilmistir: Eski Taş Devrinden başlayan, tarihsel ve dünya çapında malzeme geliştirilmesinin kültür ve teknolojilere etkisi, Temel fizik ve kimyanin uygulamasi olan modern malzeme biliminin uygulamasi Malzeme sentezi/işlemesi, yapısı, özellikleri ve performansı arasındaki ilişki |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine Giriş |
2 | İnsan Toplumunda Malzemelerin ve Malzemelerin Tarihsel Gelişimi |
3 | Malzeme Biliminin Temelleri: Malzemelerin işlenmesi, yapısı, özellikleri ve performansı; Malzemelerin sınıflandırılmasına giriş |
4 | Katıların Yapısı (atomik yapı, periyodik tablo, moleküler yapı, bağlanma) |
5 | Seramikler ve camlar |
6 | Polimerler |
7 | Seramik ve polimerlerin işlenmesi |
8 | Metaller ve metal alaşımları |
9 | Metalik alaşımların işlenmesi |
10 | Kompozit Malzemeler |
11 | Gelişmiş Malzemeler (nanoteknoloji ve nano malzemeler, biyomateryaller, akıllı alaşımlar, havacılık malzemeleri, süperiletkenler) |
12 | Malzeme Karakterizasyonu (Seçim ve Tasarım) |
13 | Malzeme Biliminde Bilgisayar Uygulamaları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Paul Howell, Earth, Air, Fire & Water: Elements of Materials Science, Pearson Custom Publishing, 2005 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders haftada iki saat olarak tasarlanmıştır. Ders saatleri teorik altyapıyı sağlamak ve öğrencilerin anlama düzeyini arttırmak için kullanılacaktır. Öğrencilerin okuma ödevlerini gözden geçirerek önceden derse hazırlıklı olmaları beklenir. Dersler, belirli örnekler verilerek önemli noktaların eleştirel gözden geçirilmesi olacaktır. Konuları net olarak ifade eden ödevler olacaktır. Öğrencileri grup çalışmalarına hazırlamak için grup ödevleri verilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Proje | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |