PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Perakende PazarlamaPMY 5163 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Perakende pazarlama yönetiminde kullanılan ilkeleri, uygulamaları ve kavramları uygular.
2. Perakende pazarlama karmasının planlanması, yönetilmesi ve yürütülmesinde ürün, fiyat, dağıtım ve promosyonun temel süreçlerle ilişkisini değerlendirir.
3. Perakende pazarlama yönetiminin karmaşık doğasını ve ortamını, malların, hizmetlerin ve fikirlerin nihai tüketiciye satın alınması ve satılmasıyla birlikte açıklar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere perakende sektörünü şekillendiren güçlerin anlaşılmasını sağlamak için tasarlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Perakende Pazarlamaya Giriş
2Perakende Pazarlama Yönetimi
3Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi
4Perakende Pazarlama Stratejileri
5Perakende Pazarlama İletişimi
6Perakende Fiyatlandırması
7Ara sınav
8Perakende Marka Yönetimi
9Kategori Yönetimi
10İnternet Perakendeciliği
11Mağaza Düzeni ve Tasarımı
12Müşteri İlişkileri Yönetimi
13Uluslararası Perakende Yönetimi
14Perakende Pazarlama Zorlukları
 
Kaynaklar:
--Retailing Management, 9th edition, by Levy, Weitz and Grewal, McGraw Hill -Levy, M., & Weitz, B., Grewal D., Madore, M., & Koufman, S. (2023). Retailing Management (7th CDN Ed.). McGraw-Hill Education. -Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Öğretme derslere ve tartışmalara dayanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.4
2Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.3
3Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.4
4Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.4
6Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
7Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.3
8Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.4
9Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu olduğu markayı değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
10Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak, pazarlama ve marka yönetimine ilişkin oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.3
11Pazarlama ve marka yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.4
12İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.4
13Pazarlama ve marka yönetimi alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.3
14Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.3