PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Yönetiminde Yeni YaklaşımlarPMY 5153 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küreselleşmeye bağlı olarak hızla değişen rekabet ve çevre koşullarını anlamak.
2. Rakiplere karşı avantaj sağlayabilmek için uygun yenilikçi pazarlama yaklaşımını tespit etmek.
3. Yaklaşımlar arasındaki ayırt edici noktaları bilmek
4. İşletme için en uygun yaklaşıma yönelik alt yapıyı geliştirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, öğrencilerin pazarlama yönetiminde etkili karar verme ve strateji oluşturma için yeni yaklaşımlarla güncel bilgi ve eleştirel düşünme becerileri kazanmalarını sağlamaktadır. Öğrenciler, pazarlama yönetimine ilişkin modern pazarlama perspektiflerinin gerekliliğini ve uygulanabilirliğini değerlendirmek için eleştirel düşünme kapasitelerini geliştirmektedirler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Kapsamı ve İlişkisel Pazarlama
2Yeşil Pazarlama
3Gerilla Pazarlama
4Deneyimsel Pazarlama
5Viral Pazarlama
6İzinli Pazarlama
7Ara sınav
8Destinasyon Pazarlaması
9İçsel Pazarlama
10Retro Pazarlama
11Nöro Pazarlama
12İçerik Pazarlaması
13Hayalet Pazarlama
14Niş Pazarlama
 
Kaynaklar:
-Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar; Prof. Dr. İnci VARİNLİ
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Bir saatlik ders anlatımı ile öğrencilere yaklaşımları daha derinlemesine öğrenmeleri için kurumsal markaların hangi yaklaşımları pratikte nasıl uyguladıklarına dair örnek uygulamalar hazırlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.0
2Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.0
3Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.0
4Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.0
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.0
6Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.0
7Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.0
8Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.0