PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Analiz IIMATH 154124 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir bölgenin alanını ve bir katının hacmini hesaplamayı öğrenir
2. Belirli bir serinin veya çarpımların yakınsayıp yakınlaşmadığını anlamayı öğrenir
3. Çok değişkenli fonksiyonların limitlerini ve türevlerini öğrenir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMath 153
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Riemann integrali. İntegraller için Ortalama Değer Teoremi. Analizin Temel Teoremi. İntegral Teknikleri, Uygunsuz İntegraller, İntegral Uygulamaları, Diziler ve Seriler, Yakınsaklık Testleri, Kuvvet Serileri, Sonsuz Çarpımlar, Vektörler, Düzlemler ve Doğrular, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Limitler ve Süreklilik, Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Gradyanlar ve Yönlü Türevler , Örtülü Türev Alma.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Riemann Integrali
2Analizin Temel Teoremi, İntegraller için Ortalama Değer Teoremi
3Değişken değiştirme ile integral, Kısmi İntegrasyon
4Rasyonel Fonksiyonların İntegrali, Ters Değişken Değiştirme
5Diğer İntegrasyon Teknikleri
6Düzensiz İntegraller, Dilimleme Metoduyla Hacim, Döndürme İle Oluşan Cisimler
7Yay uzunluğu, Yüzey Alanı, Kutupsal Koordinatlar ve Kutup Eğrileri, Kutup Eğrileri için Yay Uzunlukları
8Diziler ve Yakınsaklık, Cauchy Dizisi, Sonsuz Seriler, Pozitif Seriler İçin Yakınsaklık Testleri
9Mutlak ve Koşullu Yakınsaklık, Kuvvet Serileri
10Taylor ve Maclaurin Serileri Binom Teoremi, Sonsuz Çarpımlar, Sonsuz Çarpımın Yakınsaklığı
11Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Limitler ve Süreklilik
12Kısmi Türevler, Yüksek Dereceden Türevler, Zincir Kuralı
13Türevlenebilirlik ve Diferansiyeller
14 Gradyanlar ve Yönlü Türevler, Kapalı Fonksiyonlar, Taylor Serisi
 
Kaynaklar:
Calculus: A Complete Course; Robert A.Adams and C. Essex; Pearson; 2010; ISBN: 978-0-7167-2105-5
 
Diğer Kaynaklar:
Calculus; Thomas Finney; Addison-Wesley; 2009; ISBN: 1577663020
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 4 saat sınıfta yüzyüze dersi. Derse devam zorunludur (%50).
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler5%10
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%50
Derse Devamsızlık28%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)19,009,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri52,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4