Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ekonominin Temelleri | ECON 575 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. -Üretim fonksiyonu nedir öğrenir, kar maksimizasyonu ve maliyet minimizasyonu problemlerini çözer. |
2. -Piyasa türlerinden tam rekabet ve tekel piyasaların karakteristik özelliklerini öğrenir ve denge problemlerini çözer. |
3. -Temel oligopol modellerini tanımlar: Cournot, Bertrand, Stackelberg ve Collusion; bu modellerin denge sonuçlarını türetir ve karşılaştırır. |
4. - Derste tanıtılan ve geliştirilen modelleri kullanarak makroekonomik politikaları değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel olarak lisansüstü öğrencilerine iktisatla ilgili bilgi vermek için tasarlanmıştır. Temel amaç, ekonomi alanına bir giriş sağlamak ve onlara ekonomik konular hakkında eleştirel düşünme araçları vermektir. Bu dersin sonunda öğrenciler, talep, arz, enflasyon, ekonomik büyüme, pazar vb. gibi çeşitli ekonomik değişkenlerin tanımlarını ve ayrıca karar verme problemlerinde kullanılabilecek teorileri öğrenirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İktisata Giriş |
2 | Talep ve Arz |
3 | Talep ve Arz Uygulamaları: Hükümet Müdahaleleri |
4 | Talep ve Arz Uygulamaları: Esneklikler |
5 | Tüketici Davranışları |
6 | Problem Set Çözümleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Üretim |
9 | Maliyetler |
10 | Piyasa Türleri: Tam Rekabet, Tekel |
11 | Piyasa Türleri: Monopolcü Rekabet, Oligopol Piyasalar |
12 | Ulusal Gelir Hesapları, AD-AS modeli |
13 | İşsizlik ve Enflasyon |
14 | Para Arzı, Para Talebi |
|
Kaynaklar: |
Frank, R. H., Microeconomics and Behavior, 9th Edition, McGraw Hill, 2015, ISBN-10 : 0078021693, ISBN-13 : 978-0078021695.
Dornbusch, R., Fischer, S. & Startz R., Macroeconomics, 13th Edition, McGraw-Hill Education, 2018, ISBN10: 1259290638, ISBN13: 9781259290633. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Pindyck, R.S., Rubinfeld, D. L., Microeconomics, Eighth Edition, Pearson, 2013, 9781292081977.
Bade, R. ; Parkin, M., Foundations of Microeconomics, 5th ed., Pearson Education, 2010, 0132311534.
Case, K. E., Fair, R. C., Oster S. E., Principles of Economics, 12th edition PEARSON INDIA, 2018, ISBN-10 : 9789352863433 , ISBN-13 : 978-9352863433.
Perloff, J. M., Microeconomics, Global Edition, Pearson, 2018, ISBN: 9781292215693.
Blanchard, O., Macroeconomics, Global Edition, Pearson, 2017, ISBN-13: 9781292160504.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ekonomi alanına ilişkin temel kavramlar ve konular sınıfta yüz yüze eğitim ile verilir. Öğrencilerden dersler sırasında tartışmaya katılmaları beklenir. Derinlemesine öğrenmenin yolu öğrencilerin aktif olarak derslere katılımıyla gerçekleşir. Eğitmen, öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |