Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | ELL 690 | 6 | 3 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Gerekli araştırmaları yaparak metinler, eleştiri ve teori konusundaki ustalıklarını gösteren profesyonel bir bilimsel makale yazmak. |
2. 2. Çalışmalarını profesyonel olarak hem yazılı hem de sözlü olarak eleştirel bir akademik kitleye sunmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilerin tez çalışmalarına başlamadan önce almaları gereken son derstir. Her öğrenciye dersin süresi boyunca bir seminer danışmanı atanır ve öğrencinin (1) Bir/birkaç metni özgün savlarla inceleyen, tartışmada kullandığı eleştiri kuramlarını açıkça anladığını gösteren, ayrıntılı araştırılmış ve bütün kaynakları belirtilmiş, belli bir yazım formatı kullanılarak alıntılanmış 15-20 sayfalık eleştirel bir makale yazması, (2) danışmanıyla dönem boyunca düzenli olarak görüşmesi ve makalenin taslaklarını geri bildirim için teslim etmesi, (3) dönemin sonuna doğru makaleyi bütün bölüm elemanlarına belirlenmiş sunum tarihinden 2 hafta önce teslim etmesi; (4) bölüm elemanlarına ve öğrencilerine makalenin 15-20 dakikalık sözlü bir sunumunu yapması (görsel bir sunum hazırlandıysa metinler, alıntılar ve görselleri de içeren tüm kaynakların belirtilmesi ve her slayt için alıntılanması gerekir), sorular ve eleştirilere cevap vermesi gerekir.
Doktora programı kuramsal çalışma ve metin incelemesine (tarih, tür, yazarlık ve okuma stratejileri, anlam, ve edebiyat konularındaki kavram ve ideolojileri tartışmak ve yeniden çerçevesini oluşturmak da dâhil) odaklandığı için makalenin ve sunumun bu eğilimi yansıtması ve öğrenciden ortaya koyduğu tartışma çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. Bu yüzden, genel tarihsel dönem incelemeleri, biyografik özetler, basit metin özetleri, tema, karakter ve sembolizm gibi basmakalıp incelemelere dayalı makale ve sunumlar değerlendirilmeye alınmayacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve konu seçimi |
2 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
3 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
4 | Ana metinlerin okunması ve analizi; makale taslağı teslimi |
5 | Ana metinlerin okunması ve analizi |
6 | Ana metinlerin okunması ve analizi |
7 | Ana metinlerin okunması ve analizi; makale taslağı teslimi |
8 | Eleştirel ve teorik metinlerin okunması ve analizi |
9 | Eleştirel ve teorik metinlerin okunması ve analizi |
10 | Makale nihai teslimi; gözden geçirme, eleştiri |
11 | Gözden geçirme, eleştiri |
12 | Sunum hazırlama; gözden geçirme, eleştiri; son makalenin bölüme teslimi |
13 | Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı |
14 | Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı |
|
Kaynaklar: |
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
ders okumalar, araştırma ve yazma üzerine kuruludur. her öğrenciye bir seminer danışmanı atanır ve bir metin ya da metinleri inceleyeceği 15-20 sayfalık eleştirel bir yazı yazması beklenir, bu yazıda tüm referanslarını düzgün bir şekilde gösterilmelidir. Bu yazının orjinal bir argümanı olmalı ve analizdeki teorik ve eleştirel konuların anlaşıldığını göstermesi gerekir. Öğrencinin danışmanıyla düzenli görüşmesi gerekir. Dönem sonunda yazısını bölüm elemanlarına teslim etmeli ve belirlenen tarihte sözlü olarak sunmalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |