Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yarı İletkenlerin Optik Özellikleri | MNT 526 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yarı iletkenlerin optik özellikleri hakkında bilgi edinilir |
2. Işık ile yarıiletkenlerin etkileşimini anlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yarı İletkenlerde Enerji Durumları (Bant Yapısı, Katkılama Durumları, Bant Kuyruğu, Eksitonlar, Alıcı-Verici Çiftler, Yarı İletken Alaşımlar), Soğurma (Direkt ve İndirekt Geçişler, Eksiton Soğurma, Alıcı-Verici Geçişler, Bant Arası Geçişler, Örgü Soğurması), Optik Sabitler (Soğurma Katsayısı, Kırılma İndeksi, Kramers-Kronig Bağıntıları, Etkin Kütle, Girişim Etkileri, Geçirim), Işınımsal ve Işınımsal Olmayan Geçişler, P-N Eklemleri (Diyotlar, Transistörler), Yarı iletken Lazerler |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yarıiletkenlerde Enerji Durumları |
2 | Yarıiletkenlerde Enerji Durumları |
3 | Dış Parametreler Tarafından Yarıiletkenlerin Pertürbasyonu |
4 | Dış Parametreler Tarafından Yarıiletkenlerin Pertürbasyonu |
5 | Soğurma |
6 | Soğurma |
7 | Optik Sabitler Arasındaki Bağıntılar |
8 | Optik Sabitler Arasındaki Bağıntılar |
9 | Soğurma Spektroskopisi |
10 | Soğurma Spektroskopisi |
11 | Işınımsal Geçişler |
12 | Işınımsız Geçişler |
13 | P ve n eklemleri |
14 | Yarıiletken lazerler |
|
Kaynaklar: |
Optical Processes in Semiconductors,Jacques I. Pankove |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |