Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çip üstü Laboratuvar ve Biyomedikal Cihazlar | MNT 524 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Biyomedikal cihazlarda minyatürizasyon kavramının anlaşılması |
2. Temel biyomedikal tespit ve ölçüm yöntemleri ve uygulamalarının tanınması |
3. Minyatür biyomedikal cihazların temel üretim tekniklerinin öğrenilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste şu konular işlenmektedir; mikro akış sistemleri ve mikro imalatın temelleri, mikro akış bileşenleri (mikro karıştırıcılar, mikro valfler, mikro pompalar), temel biyoloji, biyosensörler ve biyoçipler, çip üstü laboratuvar sistemlerin entegrasyonu, güncel örnekler. Öğrencilerin basit bir çip-üstü-laboratuvar sisteminin üretimi ve deneysel karakterizasyonu ile ilgili bir proje hazırlaması beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Silisyum mikro işleme |
3 | Yumuşak imalat yöntemleri |
4 | Polimer imalat yöntemleri |
5 | Mikro akışkan prensipleri |
6 | Algılayıcı prensipleri ve mikro algılayıcılar |
7 | Mikro eyleyiciler ve ilaç iletimi |
8 | Klinik Laboratuvar Uygulamaları |
9 | Mikro Toplam Analiz Sistemleri |
10 | Tespit ve Ölçüm Yöntemleri |
11 | Genomik ve DNA mikrodizileri |
12 | Proteomik ve protein mikrodizileri |
13 | Yeni geliştirilen teknolojiler |
14 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
Steven S. Saliterman, "BioMEMS and Medical Microdevices", Wiley, ISBN 081945977-1 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |