Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Biyomalzemeler | MNT 509 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Biomalzemelerin başlıca türlerini (metaller, seramikler, polimerler, kompozitler) sınıflandırma ve tıbbi uygulamalarını açıklama becerisi. |
2. Farklı biyomalzemelerin sentezini, işlenmesini ve mikroyapı-özellik ilişkilerini analiz etme becerisi. |
3. Tıbbi uygulamalarda (implantlar, doku iskeleleri, ilaç salınım sistemleri vb.) biyomalzemelerin mekanik, kimyasal ve biyolojik gereksinimlerini değerlendirme becerisi. |
4. Biyouyumluluk ilkelerini ve konakçı yanıtını (enflamasyon, fibrozis, bağışıklık reaksiyonları) analiz etme becerisi. |
5. Biyomalzeme-doku entegrasyonunu iyileştirmek için yüzey modifikasyon stratejilerini (kaplamalar, fonksiyonelleştirme) tartışma becerisi. |
6. Malzeme seçimi, biyouyumluluk ve performans kriterlerini entegre ederek klinik ihtiyaçlara yönelik biyomalzeme çözümleri önerme becerisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders aşağıdaki şu kapsayacak şekilde tasarlanmıştır: Biyomalzemelere genel bakış, malzeme karakterizasyonu, biyouyumlu malzeme olarak kullanılan metal, seramik ve polimerik implant malzemeleri, biyolojik malzemeler, implantlara doku tepkisi, biyomalzemelerin yüzey modifikasyonları, biyomalzemelere uygulanan biyolojik testler. Yapısal ve fonksiyonel testler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Biyomalzemelere Giriş |
2 | Biyomalzemelerin Sınıflandırılması |
3 | Biyomalzemelerin Tarihi |
4 | Biyolojik Malzemeler |
5 | İmplantlara Doku Tepkisi |
6 | Biyomalzemelerin Yüzeyleri |
7 | Biyomalzemelerin Yüzey Modifikasyonları |
8 | Biyomalzeme-Bakteri Etkileşimleri |
9 | Biyomalzeme Testleri |
|
Kaynaklar: |
Tek bir ders kitabına bağlı kalınmamaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, M.D., Jack E. Lemons, "Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, 2nd Edition"
S.W.Kim, Naoya Ogata, T. Ogata, "Advanced Biomaterials in Biomedical Engineering and Drug Delivery Systems"
Frederick H. Silver, D.L. Christiansen, "Biomaterials Science and Biocompatibility"
Jonathan Black, "Biological Performance of Materials: Fundamentals of Biocompatibility"
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 0 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 0 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 1 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 2 |