Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | MECE 590 | 5 | 2 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma alanlarıyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak incelemek ve analiz etmek. |
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlamak. |
3. Seminer çalışmalarını akademik bir kitleye etkili bir şekilde sunmak. |
4. Sunum sırasında soruları yanıtlamak ve eleştirileri değerlendirmek. |
5. Çalışmalarını bilimsel etik kurallarına uygun olarak yürütmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciler, araştırma projeleri konusunda bir rapor hazırlayıp seminer verirler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş ve seminer konularının seçimi |
2 | Literatür taraması ve analizi |
3 | Literatür taraması ve analizi |
4 | Literatür taraması ve analizi |
5 | Seminer raporunun taslağı |
6 | Seminer raporunun taslağı |
7 | Danışmanın taslak raporu değerlendirmesi |
8 | Geri bildirimlere dayalı revizyonlar |
9 | Geri bildirimlere dayalı revizyonlar |
10 | Sunum teknikleri üzerine tartışma |
11 | Seminer sunumunun hazırlanması |
12 | Sözlü sınav için pratik oturumları |
13 | Seminer sunumunun teslimi |
14 | Geri bildirimlerin dahil edilmesi ve nihai raporun sunulması |
|
Kaynaklar: |
Araştıma alanına göre değişmektedir (Varies depending on the field of research) |
|
Diğer Kaynaklar: |
Araştırma alanıyla ilgili güncel akademik makaleler ve kitaplar,
Bilimsel araştırma ve yazım teknikleri hakkında kaynaklar,
Danışman tarafından önerilen belirli kaynaklar.
(Current academic articles and books related to the research area,
Resources on scientific research and writing techniques,
Specific resources recommended by the advisor).
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bağımsız çalışma
Danışmanın rehberliği ve denetimi
Sunumlar ve tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sunum | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mekatronik Mühendisliği ile ilgili matematik, mühendislik ve disiplinler arası konularda bilgi; mekanik, elektronik, kontrol sistemleri ve yazılım alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 4 |
2 | Mekatronik mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler (IoT, Endüstri 4.0, yapay zeka tabanlı kontrol sistemleri, robotik, sensör füzyonu, gömülü sistemler) hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık mekatronik mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 4 |
3 | Mekatronik Mühendisliği alanı ile ilgili çok disiplinli problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için entegre çözümler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi, sürdürülebilir ve akıllı sistem yaklaşımlarını uygulama yeteneği. | 4 |
4 | Mekatronik Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri (simülasyon yazılımları, CAD/CAE araçları, MATLAB/Simulink, Labview programlama, mikroişlemci/mikrodenetleyici tabanlı sistemler) ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini, yapay zeka ve makine öğrenmesi araçlarını etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 4 |
5 | Karmaşık mekatronik sistemler veya süreçler (otonom sistemler, akıllı üretim sistemleri, robotik uygulamalar, sensör-aktüatör entegrasyonu) tasarlama ve yenilikçi, enerji verimli alternatifler geliştirme yeteneği. | 4 |
6 | Mekatronik sistemler için deney tasarlama ve yürütme, sensör verilerini toplama ve işleme, sistem davranışını modelleme ve simüle etme, veri analizi yapma ve Mekatronik Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 4 |
7 | Disipliniçi ve çok disiplinli (mekanik, elektrik-elektronik, yazılım, kontrol) takımlarda etkili iletişim kurarak çalışma, bağımsız araştırma yürütme ve proje ekiplerini yönetme yeteneği.
| 1 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); teknik rapor ve makale yazma yeteneği, uluslararası ortamlarda net ve anlaşılır teknik dokümantasyon hazırlama, sunum yapma ve mesleki iletişim kurma yeteneği. | 4 |
9 | Araştırma ve uygulama çalışmalarının sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda (konferanslar, sempozyumlar, bilimsel dergiler) sistemli ve açık bir şekilde yazılı (makale, poster, teknik rapor) ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 4 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; hızla gelişen teknolojilere (dijital dönüşüm, Endüstri 5.0, sürdürülebilir teknolojiler, yapay zeka) adapte olma, bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 4 |
11 | Veri toplama, sistem entegrasyonu, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel, etik değerler ve siber güvenlik konularında farkındalık; teknolojinin toplumsal ve çevresel etkilerine duyarlılık. | 4 |