Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | ELL 590 | 5 | 2 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma yapmayı ve metinler, kuramlar ve kavramlara hakimiyetlerini gösteren sağlam, profesyonel bir akademik deneme yazabileceklerdir. |
2. Çalışmalarını hem yazılı hemde sözlü olarak eleştirel, akademik bir kitleye sunabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tezli programı tercih eden öğrenciler için bu ders tez çalışmalarına (ELL 591 ve ELL 599) başlamadan önce almaları gereken son derstir. Her öğrenciye dersin süresi boyunca bir seminer danışmanı atanır ve öğrencinin (1) Bir/birkaç metni özgün savlarla inceleyen, tartışmada kullandığı eleştiri kuramlarını açıkça anladığını gösteren, ayrıntılı araştırılmış ve bütün kaynakları belirtilmiş, belli bir yazım formatı kullanılarak alıntılanmış 15-20 sayfalık eleştirel bir makale yazması, (2) danışmanıyla dönem boyunca düzenli olarak görüşmesi ve makalenin taslaklarını geri bildirim için teslim etmesi, (3) dönemin sonuna doğru makaleyi bütün bölüm elemanlarına belirlenmiş sunum tarihinden 2 hafta önce teslim etmesi; (4) bölüm elemanlarına ve öğrencilerine makalenin 15-20 dakikalık sözlü bir sunumunu yapması (görsel bir sunum hazırlandıysa metinler, alıntılar ve görselleri de içeren tüm kaynakların belirtilmesi ve her slayt için alıntılanması gerekir), sorular ve eleştirilere cevap vermesi gerekir.
Yüksek Lisans programı kuramsal çalışma ve metin incelemesine (tarih, tür, yazarlık ve okuma stratejileri, anlam, ve edebiyat konularındaki kavram ve ideolojileri tartışmak ve yeniden çerçevesini oluşturmak da dâhil) odaklandığı için makalenin ve sunumun bu eğilimi yansıtması ve öğrenciden ortaya koyduğu tartışma çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. Bu yüzden, genel tarihsel dönem incelemeleri, biyografik özetler, basit metin özetleri, tema, karakter ve sembolizm gibi basmakalıp incelemelere dayalı makale ve sunumlar değerlendirilmeye alınmayacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve konu seçimi |
2 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
3 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
4 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi; makale taslağı teslimi |
5 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
6 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
7 | Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi; makale taslağı teslimi |
8 | Eleştirel ve teorik metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
9 | Eleştirel ve teorik metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi |
10 | Makale nihai teslimi; gözden geçirme, eleştiri |
11 | Gözden geçirme, eleştiri |
12 | Sunum hazırlama; gözden geçirme, eleştiri; son makalenin bölüme teslimi |
13 | Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı |
14 | Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Eğitimci yönlendirmesi eşliğinde okuma, araştırma, ve yazma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |