Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | ME 590 | 5 | 2 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci Alanıyla ilgili ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir şekilde analiz eder. |
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlar. |
3. Hazırladığı seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunar. |
4. Sunum sırasında gelen soruları yanıtlar ve eleştirileri değerlendirir. |
5. Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütür |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenci, seminer dersi kapsamında bir seminer ödevi hazırlar ve seminer dersinin alındığı yarıyıl sonunda bu ödevi üç öğretim üyesinin oluşturduğu bir jüri önünde sunar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
3 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
4 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
5 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
6 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
7 | Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi |
8 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
9 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme |
11 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Seminer sunumunun yapılması |
14 | Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrenci, seminer dersi kapsamında danışmanının önderliğinde bir seminer ödevi hazırlar ve bu ödevi danışmanı ile beraber toplam 3 hocadan oluşan bir jüriye sunar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 2 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 1 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |