| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İdare Hukuku Bilgisi | ADA 108 | 1 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. İdare hukukunun temel kavramlarını öğrenir. |
| 2. İdareyi etkileyen temel ilkeler, hukuk devleti anlayışı, idare hukukunun kaynakları, idari işlemler, idari teşkilat, idarenin denetimi gibi konularda bilgi sahibi olur. |
| 3. İdare karşısında bireyin konumu, hakları konusunda bilgi sahibi olur. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
İdare hukukuna dair temel kavramlar, idari teşkilat, idari işlemler, idari faaliyetler, idarenin hareket araçları, idarenin sorumluluğu ve denetlenmesi konularında temel bilgileri yerleştiren derstir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | İdare kavramı |
| 2 | İdare hukukunun özellikleri ve idare hukukuna hakim olan ilkeler |
| 3 | İdari teşkilata hakim olan ilkeler |
| 4 | İdari teşkilat |
| 5 | idari işlemler |
| 6 | Bireysel işlemler |
| 7 | Düzenleyici işlemler |
| 8 | İdari sözleşmeler |
| 9 | Kamu hizmeti |
| 10 | Kolluk |
| 11 | Kamu görevlileri |
| 12 | Kamu malları |
| 13 | İdarenin sorumluluğu |
| 14 | İdarenin yargı dışı yollarla denetimi |
| |
| Kaynaklar: |
| Kemal Gözler, İdare Hukukuna Giriş, 2018, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
Kemal Gözler, Kısa İdare Hukuku, 2018, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Teorik ders (haftalık bazda), örneklendirerek somutlaştırma |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Aktiviteler | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %70 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 4 |
| 2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 3 |
| 3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 3 |
| 4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 3 |
| 5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 2 |
| 6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
| 7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 4 |
| 8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
| 9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 4 |
| 10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 3 |
| 11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 4 |
| 12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 4 |
| 13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 0 |
| 14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 4 |
| 15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 0 |
| 16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 0 |
| 17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 4 |
| 18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 4 |