PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Spor Hukukunun Güncel SorunlarıHUK 5053 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBelirsiz
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ders sonunda öğrenci, güncel mevzuat ve uygulamaların ışığında, spor hukukunun genel kavramlarını tanımlayabilir.
2. Ders sonunda öğrenci, spor hukuku konularında farkındalık kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Spor Hukuku dersi, Türkiye’nin spor hukuku alanında göstermiş olduğu gelişim dikkate alındığında, lisansüstü hukuk eğitimi için her geçen gün önem kazanmaktadır. Spor Hukuku dersi; sporun örgütlenmesi, sporda disiplinin sağlanması, sporda profesyonellik, sporda doping, sporda şike ve teşvik primi, sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesi, sporcular ve sporcu sözleşmeleri, spor-vergi hukuku ilişkisini bilimsel ve çağdaş yöntemlerle incelemektedir. İlaveten bu ders, spor uyuşmazlıklarının çözüm yolları konularını da irdelemektedir .Spor Hukuku dersi öğrencinin, spor dallarında kazanılan başarı veya başarısızlıklar, şike ve doping meseleleri, sporcu transferleri, sporda şiddet olayları gibi sporla ilgili olayların, hukuk ile bağlantısı hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Spor Hukukuna Giriş
2Spor Hukukunun Amacı, Özellikleri ve Kaynakları
3Sporun Örgütlenmesi
4Sporda Disiplinin Sağlanması
5Sporda Doping
6Sporda Şike ve Teşvik Primi
7Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesi
8Sporcular ve Sporcu Sözleşmeleri
9Spor Faaliyetlerinden Ortaya Çıkan Uyuşmazlıkların Çözümü
10Spor Faaliyetlerinden Ortaya Çıkan Uyuşmazlıkların Çözümü
11Sporda Sponsorluk Sözleşmeleri
12Spor ve Vergi Hukuku İlişkisi
13E-Spor Hukuku
14Uygulama Örnekleri
 
Kaynaklar:
Şeref ERTAŞ/Hasan PETEK, Spor Hukuku, Yetkin, 2017.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik ders anlatımının yanı sıra güncel hukuki konu ve olayların ders kapsamında değerlendirilmesi hedeflenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi4
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi4
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi4
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi3
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 1
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi4
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak1
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak3
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4