Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapıların Çevresel Performansı | YTE 513 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. binaların çevre ile olan etkileşimlerini irdeleyebilir ve tasarladıkları binaların çevre dostu olabilmeleri için strateji geliştirebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, çevresel performansı artırmaya odaklanarak yapıdaki sürdürülebilirlik çabalarını sistemli bir şekilde yönlendirebilmeleri için öğrenciler eğitim alırlar. Yapay zeka metotlarından yararlanarak binaların farklı okuma kriterlerini tartışabilirler.
Her hafta belirli bir hedefe odaklanarak aşamalı olarak ilerleyerek, binaların uzun vadeli sürdürülebilirlik başarısını yakalamaları için stratejiler araştırılarak tartışılır. Öğrencilerin aktif katılımı esastır.
Her hafta katılımcılara öğrenilen konuları pratiğe dökme fırsatı vermek adına örnek projeler, vaka çalışmaları ve grup çalışmaları eğitime dahil edilebilir.
Programın etkili olabilmesi için katılımcıların düzenli olarak katılım göstermeleri ve öğrendiklerini kendi projelerine uygulamaları önemlidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çevresel Değerlendirme Yapının mevcut çevresel etkilerinin belirlenmesi. Enerji tüketimi, su kullanımı, atık üretimi ve karbon ayak izinin analizi. İlk değerlendirme raporunun oluşturulması. |
2 | Çevresel Değerlendirme Yapının mevcut çevresel etkilerinin belirlenmesi. Enerji tüketimi, su kullanımı, atık üretimi ve karbon ayak izinin analizi. İlk değerlendirme raporunun oluşturulması. |
3 | Enerji Verimliliği İyileştirmeleri Enerji tasarrufu sağlayacak önlemlerin belirlenmesi. LED aydınlatma sistemine geçiş, izolasyon iyileştirmeleri gibi adımların atılması. Enerji tasarrufu planının uygulanması. |
4 | Su Yönetimi Su tüketiminin analizi. Düşük akışlı armatürler, su geri dönüşüm sistemleri gibi su tasarrufu önlemlerinin uygulanması. |
5 | Atık Yönetimi Atık üretiminin analizi. Geri dönüşüm programının başlatılması, atık azaltma stratejilerinin belirlenmesi. |
6 | Yeşil Malzemeler ve İnşaat Çevre dostu malzemelerin kullanımı. Yapının çevresel etkilerini azaltacak malzemelerin seçimi. |
7 | Yeşil Malzemeler ve İnşaat Çevre dostu malzemelerin kullanımı. Yapının çevresel etkilerini azaltacak malzemelerin seçimi. |
8 | Yeşil bina sertifikasyonları |
9 | Yaşam döngüsü değerlendirmesi |
10 | Malzemelerin Çevresel ürün beyanları, çevresel etki göstergeleri, karbon ayakizi vb. kavramlar bağlamında malzeme okuma yöntemleri |
11 | Malzemelerin Çevresel ürün beyanları bağlamında değerlendirilmesi |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
* Meg Calkins, 2008, Materials for Sustainable Sites: A Complete Guide to the Evaluation, Selection, and Use of Sustainable Construction Materials, Wiley. ISBN: 0470134550,9780470134559,9780470418925
* Shaopeng Wu, Liantong Mo, Baoshan Huang, Benjamin F. Bowers, Sustainable Construction Materials, American Society of Civil Engineers, 2012,
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüzyüze eğitim yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |