| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İş Görme Sözleşmeleri | HUK 644 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Öğrencilere yaygın bir uygulaması olan üç tür akit hakkında geniş bir bilgi edinme imkânı sağlanır. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Hizmet, vekâlet, vekaletsiz iş görme ve istisna akdi anlatılacaktır. Bir kimsenin bir başkasının işini bir ücret karşılığı gördüğü akitlere iş görme akitleri denir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
yok. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | İş sözleşmesinin tanımı, şekli, işverenin borçları |
| 2 | İşçinin yükümlülükleri |
| 3 | İş sözleşmesinin sona ermesi |
| 4 | İş akdinin zamanından önce sona erdirilmesinin sonuçları |
| 5 | Eser sözleşmesinin tanımı, şekli, içeriği |
| 6 | İş sahibinin yükümlülükleri |
| 7 | Yüklenicinin hakları ve yükümlülükleri |
| 8 | Kat karşılığı inşaat sözleşmesi |
| 9 | İş sözleşmesinin sona ermesi |
| 10 | İş sözleşmesinin zamanından önce feshi ve sonuçları |
| 11 | Vekalet sözleşmesinin şekli, tanımı, konusu |
| 12 | Müvekkilin hak ve borçları |
| 13 | Vekilin hak ve borçları |
| 14 | Vekaletsiz iş görme ve vekalet sözleşmesinin sona ermesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Tandoğan, Haluk, Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri C. II, Vedat Kit. İstanbul, 2010.
Aral, Fahrettin/Ayrancı, Hasan, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Yetkin Yay., Ankara, 2024.
Eren, Fikret/ Yücer, İpek, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Legem Yay., Ankara, 2024.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Zevkliler, Aydın/ Gökyayla, Emre, Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri, Vedat Kit. İstanbul, 2021. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| dersler, karar incelemesi |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Final Sınavı | 1 | %100 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 4 |
| 2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
| 3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
| 4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
| 5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 4 |
| 6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 3 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
| 8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 4 |
| 9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
| 10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
| 11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 4 |
| 12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 4 |
| 13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 4 |
| 14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 3 |
| 15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 3 |
| 16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |