| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Edebiyat Kuramları II | ELL 681 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Önemli teorik metinler, bağlamları ve uygulanabilirliği hakkında bilgi edinimi; |
| 2. 2. Edebi ve kültürel metinler hakkında çeşitli eleştirel perspektifler geliştirme |
| 3. 3. İlgili konularda eleştirel, bilimsel yazılar üretme |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere bazı kuram ve eleştiri alanlarını etraflıca incelemeleri için olanak sağlar. Dersler, eleştiri kuramlarının belli başlı konularına (yapıbozum, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik sonrası kuramlar, transhümanism, vb); çalışmaları edebi ya da disiplinlerarası alanları etkilemiş bir ya da daha çok düşünürün, kuramcının ya da eleştirmenin tüm yapıtlarına (Arendt, Foucault, Derrida, Bourdieu, Habermas, Chomsky, Deleuze, Zizek, Berger, Butler, Latour, Luhmann, Sloterdijk, Giddens, Weber, Tajfel, Bandura, Lakoff, vb.); ya da seçilmiş eleştirel konulardaki tartışmalara (yansıtma, hiciv, metafor, tarih kuramları; birey kavramı; dil felsefeleri; sanat, mimari ya da müzik kuramları, vb.) odaklanabilir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Edebiyat teorisi ve eleştirisindeki odak alanlarına giriş |
| 2 | Seçilmiş kuramsal ve eleştirel metinlerin tartışılması |
| 3 | Seçilmiş kuramsal ve eleştirel metinlerin tartışılması |
| 4 | Seçilmiş kuramsal ve eleştirel metinlerin tartışılması |
| 5 | Kuramsal ve eleştirel metinlerin bağlam ve referans çerçevelerine göre analizi |
| 6 | Kuramsal ve eleştirel metinlerin bağlam ve referans çerçevelerine göre analizi |
| 7 | Kuramsal ve eleştirel metinlerin bağlam ve referans çerçevelerine göre analizi |
| 8 | Kuramsal ve eleştirel metinlerin bağlam ve referans çerçevelerine göre analizi |
| 9 | Vize |
| 10 | Metin analizi ile ilgili olarak seçilmiş kuramsal konuların tartışılması |
| 11 | Metin analizi ile ilgili olarak seçilmiş kuramsal konuların tartışılması |
| 12 | Metin analizi ile ilgili olarak seçilmiş kuramsal konuların tartışılması |
| 13 | Metin analizi ile ilgili olarak seçilmiş kuramsal konuların tartışılması |
| 14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Adams, Hazard, and Leroy Searle, eds. Critical Theory Since 1965. Tallahassee: Florida State UP, 1989.
Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction, Oxford: Basil Blackwell, 1983.
Fry, Paul H. Theory of Literature. Yale UP, 2012.
Leitch, Vincent B. eds, et al. The Norton Anthology of Theory and Criticism. 3rd ed.
Newton, K. M., ed. Twentieth Century Literary Theory: A Reader. 2nded. New York: St. Martin’s P, 1997.
Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism. Oxford: Oxford UP, 2006.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı, sunular
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 6,00 | 72,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 35,00 | 35,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 40,00 | 40,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 1 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 0 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 0 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 4 |