| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Kültür Çalışmaları | ELL 671 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Önemli kültürel metinler ve bunların etkileşimleri hakkında bilgi edinme; |
| 2. 2. Kültürel çalışmalarla ilgili çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirme |
| 3. 3. İlgili konularda eleştirel, bilimsel yazılar üretme |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Kültür çalışmaları sürekli gelişen bir alan olduğundan, bu iki ders öğrencilerin yeni ve büyümekte olan çalışma alanlarında derinlemesine bilgi edinmelerine ve kültürel çalışmalarda eleştirel ve kuramsal bir bakış açısı geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Seçme Konular derslerinde üzerinde derinlemesine durulabilecek olan güncel gelişmeler, demografi ve kültürel değişimler; iklim ve çevre konuları; ideolojiler ve inanç sistemleri; bilgi teknolojilerinin yerel, bölgesel ya da küresel ekonomi ve politikaya etkisi; ya da diğer Kültür Çalışmaları derslerinde daha genel olarak değinilen, yeni ortaya çıkan konuları kapsar. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Kültür çalışmalara giriş |
| 2 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
| 3 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
| 4 | Seçilen metinlerin analizi ve tartışılması |
| 5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
| 6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
| 7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
| 8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
| 11 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
| 12 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
| 13 | Seçilen kültürel ve kültürler arası konuların tartışılması |
| 14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| . |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı, sunular. Öğrencilerin tüm derslere katılmaları önerilmektedir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Aktiviteler | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Sınıf Tartışmaları | 1 | %10 |
| Sunum | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 2 | 2,00 | 4,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 4,00 | 48,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 5 | 3,00 | 15,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 5 | 2,00 | 10,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 3 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 3 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 1 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 1 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |