PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Metin ve Sahne SanatlarıELL 65113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Edebi metinlerin sahne performansı hakkında iyi bir bilgi edinimi
2. 2. Bir edebi eserin "saf" metninin ve "yeni" metninin edebi ve sanatsal değerlendirmelerini tartışma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste edebi metinlerle sözkonusu metinlerin farklı performansları (sinema, tiyatro, bale veya opera) değerlendirilecektir. Bu odak noktasından hareketle, metindeki örüntüler ve performansta ortaya çıkan ses, ışık ve sahne düzeni gibi unsurlar ele alınacaktır. Dersin amacı, metnin performansta nasıl yorumlandığını ve aktarıldığını incelemektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2"Saf" metinlerin tartışılması
3"Saf" metinlerin tartışılması
4Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
5Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
6Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
7Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
8Vize
9"Saf" metinlerin tartışılması
10Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
11Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
12Öğrenci sunumları
13Edebi metinlerin seçilmiş sahne performanslarının analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
Janell G. Reinell Critical Theory and Performance James Martin Harding Contours of the Theatrical Avant-garde: Performance and Textuality Maria- Christina Mur The Physiognomical Discourse and European Theatre Theory, Performance and Dramatic Text Andrew Sofer Dark Matter: Invisibility in Drama, Theater and Performance
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular. Öğrencilerin, derslerin en az %70'ine katılmaları gerekmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%10
Sunum1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)125,0060,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)103,0030,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)112,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 4
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 2
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.0
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.3
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.2
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.3