PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tarih, Bellek ve Travma ELL 66313 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Tarihyazımı ilkeleri, hafıza ve unutma süreçleri ve bunların metinsellikle ilişkisi konusunda açık bir temel oluşturma.
2. 2. Bu ilkelerin ve süreçlerin edebi analiz için bir referans çerçevesi olarak eleştirel travma teorisindeki güncel gelişmelerle nasıl ilişkili olduğunun anlaşılması.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Edebi metinler, sinema, fotoğraf, görsel sanat ve sahne sanatları alanlarından seçilecek yapıtlarda kişisel ve kolektif bellek konuları ele alınacaktır. Travma ile ilgili klinik çalışmalar, demografik değişim, savaş, sığınmacıların durumu gibi küresel konular, etnik ve ulus kimliği, ırk, toplumsal cinsiyet konuları ile kültürel ve coğrafi aidiyet kavramları üzerine okumalar yapılacaktır. Yazılı, sözlü ve görsel temsilde anımsama ve unutma süreçlerinin nasıl yansıtıldığı tartışılacaktır. Kuramsal çerçeveyi üç alan oluşturacaktır: yaşanmış tarih deneyimleri ve onların anlatılması (örneğin Dominick LaCapra, Cathy Caruth ve Pierre Nora’nin yazıları) arasındaki ilişki; Freud’dan günümüz çalışmalarına bellek kavramı; ve travmatik olaylar ve tarihsel faciaların anlaşılması. Diğer metinler Budd, Revel ve Hunt, Schwarz, Balaev ve Nadal ve Calvo’nun yazılarından seçilebilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Vize
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
13Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Adam Budd - Modern Historiography Reader Susannah Radstone and Bill Schwarz - Memory: Histories, Theories, Debates Jacques Revel and Lynn Hunt - Histories Cathy Caruth - Trauma: Explorations in Memory Michelle Balaev - Contemporary Approaches in Literary Trauma Theory Marita Nadal and Monica Calvo - Trauma in Contemporary Literature
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular Öğrencilerin derslerin yüzde 70’ine katılması beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)145,0070,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)17,007,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)118,0018,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)131,0031,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 2
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 2
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.2
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.2
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.3
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.3
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.4