| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Sömürgecilik Sonrası Edebiyat | ELL 661 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Sömürgecilik sonrası çalışmaların felsefi, politik ve estetik kavramlarında ve bunların metinsellikle ilişkisinde açık bir temel oluşturma. |
| 2. 2. Bu kavramların edebi analiz için bir referans çerçevesi olarak edebiyat teorisindeki güncel gelişmelerle nasıl ilişkili olduğunun anlaşılması. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders sömürgecilik sonrası çalışmalarda ele alınan sorunları ve tartışma konularına odaklanmaktadır. Derste edebi ve kuramsal metinler çerçevesinde tarih, kimlik, ulus kavramları ile çeviri, anadil, yeniden yazım, coğrafi ve kültürel dışlama gibi konular tartışılacaktır. İncelenecek metinler Conrad, Rhys, Fanon, Mukherjee, Ondaatje, Achebe, Emecheta, Rushdie, Coetzee, Mahfouz, Kureishi, Said, Spivak, Bhabha gibi yazarlardan seçilebilir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse giriş |
| 2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 8 | Vize |
| 9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Edward Said Orientalism
Culture and Imperialism
Homi Bhabha The Location of Culture
Nation and Narration
Frantz Fanon Black Skin, White Masks
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı, sunular
Öğrencilerin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 5,00 | 70,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 10 | 2,00 | 20,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 3,00 | 6,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 2 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 3 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 4 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 4 |