Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Konut, Yeniden Yatırım ve Hanehalkı Davranışı | DSGN 611 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mevcut iç mekanların korunması veya yenilenmesi için çözümler seçmek |
2. Restorasyon çalışmalarında uygun yöntemleri belirleyebilmek ve tanımlayabilmek |
3. İnşa edilmiş çevre ve gereklilikler ve kurallar hakkında genel bir anlayış sahibi olmak |
4. Konut arzı ve bakım politikaları için yeniden yatırım süreçlerini değerlendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Sürdürülebilir kalkınma konusu, iklim değişikliği, toplumsal eşitlik ve ekonomik refah gibi gezegenimizin geleceğini şekillendirecek konular hakkındaki tartışmaların kenarlarından merkez sahnesine taşındı. Sürdürülebilirliğe odaklanmanın tarihi koruma için muazzam etkileri vardır. Bizi, neyi ve nasıl koruyacağımıza karar verme sürecimiz, çalışmalarımızın gerçek ekonomik faydaları ve en önemlisi tarihi kaynaklarımızın çevre üzerindeki etkimizi azaltmada oynayabileceği hayati rol hakkında yeni yollarla düşünmeye zorlar. Bu bağlamda, bu ders öğrencilere iç mimarlık çerçevesinde restorasyonun temel prensiplerini tanıtmak için hazırlanmıştır. Ayrıca, mevcut bir binaya ve/veya bir mekana müdahaleler sırasında uygulanacak teknik analiz, ölçüm teknikleri, restitüsyon ve restorasyon aşamalarını kapsar, restorasyon teknik ve yöntemlerinin tanıtılması bu dersin sınırları dahilindedir. Ayrıca mevcut konut stokuna ve kentsel çevreye yeniden yatırım yapılması, değer kaybının önlenmesi ve konut ve mahalle kalitesinin korunması açısından bir zorunluluktur. Yeniden yatırım süreçlerini ve hane halkı davranışlarını anlamak, kentsel karar vericiler, planlamacılar ve iç mimarlar için önemli bir konudur. Ders, öğrencilere konutta yeniden yatırım kararları ve bunların makro düzeydeki etkileri hakkında bir anlayış sunar. Bu bağlamda; konutun doğası, ekonomik bir karar olarak yeniden yatırım, hane halkı yeniden yatırım davranışının makro etkileri, yeniden yatırım süreçlerine yönelik mevcut politika yaklaşımları, hane halkının yeniden yatırım kararlarının unsurları ve uluslararası ve ulusal örneklerde hane halkının yeniden yatırım davranışı bu derste ele alınan konulardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Konut Terminolojisine Giriş, Konut ve Konut Türlerinin Gelişimi |
2 | Dönem içi araştırma konularının belirlenmesi ve kaynakların dağıtılması |
3 | Koruma ve restorasyon teorisine giriş |
4 | Mevcut yapıların analizinde kullanılan teknik ve Sosyal Analiz / Ölçüm yöntemlerinin Tanıtımı. Plan, kesit, cephe ve sosyal ölçüm tekniklerinin anlatımı. |
5 | Uluslararası Koruma Teorisinin Evrimi |
6 | Türkiye'de Koruma Teorisinin Evrimi ve Koruma Organizasyonu |
7 | Uluslararası Koruma Tüzüklerinin Analizi |
8 | Uluslararası doktriner metinlerin analizi |
9 | Uluslararası doktriner metinlerin analizi |
10 | Türkiye'de güncel koruma organizasyonu |
11 | Türkiye'de korumada yasal yönler ve koruma ilkeleri |
12 | Konut arzı ve bakım politikaları için yeniden yatırım süreçleri. |
13 | Dönem içi ödevinin teslimi ve sunulması |
14 | Dönem içi ödevinin teslimi ve sunulması. Dönem sonu final ödevinin teslimi ve sunulması. Dönem sonu final ödevinin kontrolü ve kritiği |
|
Kaynaklar: |
Ahunbay, Zeynep Eres, Deniz Mazlum, Conservation of Cultural Heritage in Turkey, EGE Yayınları, 2016
Lillian Wong, Adaptive Reuse: Extending the Lives of the Buildings, Birkhouser, 2017
Françoise Bollack, Old Buildings New Designs, The Monacelli Press, 2013
Charles Bloszies, Old Buildings New Forms – New Directions in Architectural Transformations, Princeton Architectural Press, 2012
Jukka Jokilehto, A History of Architectural Conservation, The University of York, PhD Thesis,1998-Recomposed in 2005 Zeynep |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ahunbay, Restorasyon, YEM Yayınevi, 2017
Bülent Uluengin, Rölöve, YEM Yayınevi, 2016 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim politikası, teorik sunumlardan oluşan derslerin ve spesifik konuların öğrencilerle tartışılmasına dayanır. Sınıf tartışmaları, öğretim politikasının temel parçasıdır. Araştırma çalışmalarında bilgisayar kullanımı ve örnek çalışmalarla ilgili dönem ödevlerinin hazırlanması teşvik edilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %50 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |