| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Nesne Yönelimli Analiz Ve Tasarım | CENG 513 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Nesneye yönelik çeşitli tasarım tekniklerini ve yöntemlerini tanıtmak |
| 2. Nesne yönelimli veri ve sisteme aşinalık oluşturmak. |
| 3. UML diyagramları ile tasarım için bilgi ve fikir oluşturmak. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders nesne yönelimli modellemenin, gereksinim geliştirmenin, analizin ve tasarımın temel ilkelerini açıklar. Konular arasında yazılım gereksinimlerinin belirlenmesi; Birleşik Modelleme Dili (UML) kullanılarak nesne yönelimli statik ve dinamik analiz yaklaşımları; nesneye yönelik tasarım; tasarım kalıpları da dahil olmak üzere nesne odaklı yeniden kullanım ve sürdürülebilirlik; yazılım uygulama endişeleri; durum modelleri; kalıtım yer almaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler bu derste anlatılanları pekiştirme ve öğrenme amaçlı yapay zeka araçlarını kullanabilirler. Ama ödev, proje ve sınav sorularının çözümlerinde bu araçlardan faydalanamazlar.
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | OOP'e Giriş |
| 2 | Modelleme içeriği |
| 3 | Nesne ve sınıflar |
| 4 | Sınıf Modelleme |
| 5 | Durum Modelleme |
| 6 | Etkileşim Modelleme |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Analiz ve Tasarım - I |
| 9 | Analiz ve Tasarım - II |
| 10 | Sistem Tasarımı |
| 11 | Sistem Tasarımı - II |
| 12 | Sınıf Tasarımı - I |
| 13 | Sınıf Tasarımı - II |
| 14 | İleri konular |
| |
| Kaynaklar: |
| Oriented Modeling and Design wih UML second edition by michaelBlaha and James Rambaugh
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Object-Oriented Analysis and Design with Applications, Second Edition by, Grady Booch
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| haftalık 3 saat |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Proje | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| |